شناسهٔ خبر: 20922911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

عدم هماهنگی اعضا بزرگ‌ترین چالش شوراهای شهر است

شهرکرد- مدیرکل امور استان‌های شورای عالی استان‌ها گفت: بزرگترین چالش پیش‌روی شوراهای شهر و روستا در سطح کشور عدم هماهنگی اعضای شوراست، در این راستا باید اعضای این مجمع برای رسیدن به اهداف تعیین شده با هماهنگی و در چارچوب قانون حرکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، علی احمدی صبح شنبه در کارگاه آموزش شوراهای اسلامی شهر اظهار کرد: در طرح مدیریت شهری که در مجلس مطرح شده است، وظیفه و اختیارات ۱۵ نهاد به شورای شهر واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از تصویب طرح چند شهر به‌عنوان پایلوت برای اجرا انتخاب می‌شوند، گفت: شوراهای اسلامی شهر باید با عملکرد و نظارت مناسب بر این طرح، اعتماد دولت و مجلس را جلب کنند.

مدیرکل امور استان‌های شورای عالی استان‌ها ادامه داد: بزرگترین چالش پیش‌روی شوراهای شهر و روستا در سطح کشور عدم هماهنگی اعضای شوراست، در این راستا باید اعضای این مجمع برای رسیدن به اهداف تعیین شده با هماهنگی و در چارچوب قانون حرکت کنند.

احمدی با اشاره به اینکه ایجاد زندگی راحت برای مردم در شهرها و روستاها اولویت همه شوراهای شهر و روستاست اضافه کرد: چالش دیگر این شوراها برقرای تعاملات سازنده با نهادهای حاکمیتی، دولتی و مردمی است.

وی افزود: شوراها تنها نهاد مردمی و مدنی در کشور است که به وسیله قانون اساسی پشتیبانی می‌شود و جایگاه این نهاد باید به وسیله اعضای آن نگهداری شود.

مدیرکل امور استان‌های شورای عالی استان‌ها گفت: باید این نهاد را باور کنیم و با توجه به سوگندی که می‌خوریم در راستای پیشبرد اهداف نظام و مردم گام مؤثری برداریم.

احمدی چهارمحال و بختیاری را یکی از بهترین استان‌های کشور در برقراری تعاملات با شورای عالی استان‌ها خواند و افزود: دوره‌های آموزشی شوراهای شهر در کشور در سال‌های گذشته به دلیل تأمین نشدن اعتبار برگزار نشد و امسال برای اولین بار در طول ۲ ماه آینده ۷ هزار نفر از اعضای شوراهای شهر تحت آموزش پایه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: این اولین گام برای بهبود عملکرد شوراها در سطح کشور است البته اولین مرجع همه ما برای بررسی ۴ ساله حضور در این مجمع وجدانمان است و چه بهتر است که در پایان هر دوره رضایت مردم را در بر داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما