شناسهٔ خبر: 20922896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رای اعتماد مجلس به کابینه دوازدهم؛

نماینده مجلس: سیدعباس صالحی یک روشنفکر تمام عیار دینی است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علیرضا ابراهیمی روز شنبه و در چهارمین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس در موافقت با عباس صالحی گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم افزود: در این حوزه به شخصی نیاز نداریم که فقط مدیر باشد بلکه خود هم باید اهل علم و فرهنگ باشددر غیر اینصورت هیچکدام از چالش ها و تنش های مدیریت و فرهنگ کشور رفع نمی شود.
وی گفت: عرصه فرهنگ جز با گفت وگو و مدارا قابل مدیریت نیست، شما کمتر از گل به یک هنرمند بگویید ببینید چه اتفاقی می افتد، چطور پژمرده و از دست می رود.
ابراهیمی ادامه داد: امروز همه دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند در میان گذشته و حال ما و میان جمهوریت و اسلامیت نظام، میان دین و نیاز روزمره ما فاصله بیاندازند، ما برای مقابله با این طرح ها نیاز به پل هایی مثل دکتر سید عباس صالحی داریم.
وی گفت: مساله ما بخصوص در شرایط امروزی گفت وگو و تعامل است، کسی را می خواهیم که نفوذ کلام چند جانبه داشته باشد، اصول را قبول داشته باشد و بتواند بقبولاند و مسایل فرهنگ را بفهمد و بتواند بفهماند و خودش بتواند اقتضائات فرهنگ را بشناساند. دیپلماسی داشته باشد و اصول متقن را به زبان امروزی برگرداند و ظرفیت ها و خلاقیت های زبان امروزی را پاسداری کند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: در زمینه های اجرایی، اقفای صالحی بخش های اجرایی نمایشگاه کتاب را با موفقیت پشت سر گذاشت که می تواند به عنوان الگویی از واگذاری واقعی آن را عنوان کرد و امروز نیاز به چنین فردی در این حوزه ها داریم.
ابراهیمی افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب به عنوان نماد با اهمیت و اعتبار، پیش از ورود عباس صالحی هم از نظر ناکامی و هم از نظر اجرایی مبتلا با مسایلی بود که از ارزش آن می کاست و دکتر صالحی با همان کارآمدی سالم اما آرام و ریشه ای توانست امور اجرایی نمایشگاه را به اهالی نشر و کتاب واگذار کند چون این واگذاری خیلی سالم روان بود، هیچگونه مشکلی پیدا نکرد و کسی هم متوجه اصل و اهمیت آن نشد.
وی افزود: در زمینه تمرکز زدایی و امور استانها نیز صالحی کار خوبی را شروع کرد که کمتر در جایی دیده و یا گفته شده و طرح هایی مثل پایتخت کتاب ایران و روستاها و عشایر دوستدار کتاب به اجرا در آمده، در حال حاضر به برکت هر کدام از این طرح ها شاهد ظهور و بروز مدیران و کارشناسانی هستیم که با خودآگاهی محلی وارد کار سیاستگذاری و اجرا می شوند.
وی با اشاره به نگاه تخصصی دکتر صالحی به حوزه فرهنگ و هنر، از او به عنوان فردی کاردان در این حوزه یاد کرد که با رای نمایندگان می تواند زمینه ساز حرکت فرهنگی در جامعه ایران اسلامی شود.
فراهنگ ** 1417 ** خبرنگار: سید مهدی حسینی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

نظر شما