شناسهٔ خبر: 20922848 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده ارشد ارتش لبنان تاکید کرد:

ارتش لبنان به تنهایی عملیات آزادسازی مناطق شرقی این کشور را پیش می برد

بیروت-ایرنا-عملیات آزادسازی ارتفاعات شرقی لبنان از دست داعش در حالی امروز آغاز شد که ارتش لبنان تاکید کرده که مبارزه با داعش در خاک این کشور به تنهایی برعهده ارتش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه تلویزیونی «المیادین» ژنرال «علی قانصوه» مدیر اطلاع رسانی ارتش لبنان روز شنبه همزمان با آغاز عملیات علیه داعش در ارتفاعات راس بعلبک و القاع در شرق این کشور، در یک نشست خبری در مقر وزارت دفاع تاکید کرد که بین ارتش لبنان با ارتش سوریه و نیروهای حزب الله در مورد عملیات در مناطق شرقی هماهنگی صورت نگرفته است.
سخنان قانصوه در شرایطی است که همزمان ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب الله در جبهه القلمون غربی در خاک سوریه به مواضع داعش حمله کردند.
ارتفاعات راس بعلبک و القاع در لبنان در امتداد ارتفاعات القلمون در سوریه است که کل این منطقه به صورت مشترک جزو مناطق اشغالی داعش محسوب می شود.
به گفته علی قانصوه عناصر مسلح داعش در مساحتی به بزرگی 120 کیلومتر مربع در ارتفاعات القاع و راس بعلبک در محاصره قرار دارند.
وی تعداد تروریست ها را حدود 600 نفر ارزیابی کرد که در قالب سه گروه در منطقه تحت محاصره پخش هستند.
ژنرال قانصوه با تشریح نقاط حضور تروریست ها و سلاح هایی که در اختیار دارند افزود: این افراد متشکل از مجموعه نیروهای پیاده هستند که سلاح و تیربار و موتورسیکلت و سلاح های ضدهوایی در اختیار دارند.
مدیر اطلاع رسانی ارتش لبنان تاکید کرد که عملیات «فجر ارتفاعات» که صبح امروز آغاز شد تا رسیدن به مرزها ادامه خواهد یافت.
ارتش لبنان از صبح شنبه که عملیات را آغاز کرد، مواضع داعش در «شعبه شکر» و «منطقه الکاف» و «عقاب الکاف» و «الکهف» در ارتفاعات راس بعلبک را هدف بمباران خود قرار داد.
ارتش لبنان همچنین اقدام به خنثی سازی بمب هایی کرد که عناصر مسلح داعش در «تلال الحمرا» واقع در ارتفاعات راس بعلبک کار گذاشته بودند.
نیروهای ارتش همچنین توانستند در «حرف الجرش» و «التله الحمرا» و «خربه شمیس» پیشروی هایی داشته باشند.
خاورم*390*2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

انتهای پیام /*

نظر شما