شناسهٔ خبر: 20922800 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اخراج استراتژیست ارشد کاخ سفید، طلا را از 1300 دلار پایین آورد

قیمت طلا که با کاهش ارزش دلار و حمله تروریستی بارسلونا به بالای 1300 دلار رسیده بود با اخراج استراتژیست ارشد کاخ سفید توسط ترامپ به 1284 دلار کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از اینکه به علت کاهش ارزش دلار و حمله تروریستی در اسپانیا که تقاضا برای سرمایه‌گذاری امن را افزایش داد، به بالاترین رقم در 9 ماه گذشته رسیده بود، هفته گذشته را با کاهش به پایان برد.

پس از اینکه یک خودروی ون با حرکت به سوی جمعیت در بارسلونای اسپانیا 13 نفر را کشت، یک عملیات گسترده ضد تروریستی در این کشور اجرا شد.

هر اونس طلا به 1300.80 دلار، بالاترین قیمت از 9 نوامبر رسیده بود که در ساعات پایانی معاملات به 1284.13 دلار رسید.

علت اصلی کاهش قیمت طلا، جدیدترین تغییرات در مقامات رده بالای کاخ سفید عنوان شده است. دونالد ترامپ، روز جمعه، استفان بنون، استراتژیست ارشد خود را اخراج کرد و یک مهره قدرتمند و محافظه‌کار که دیدگاه‌های سیاسی راست افراطی داشت را از دولتش کنار گذاشت.

شاخص‌ها در بورس آمریکا پس از انتشار این خبر ترمیم شد و کاهش ارزش دلار نیز کمتر شد. بازده اوراق قرضه نیز به بالاترین رقم در معاملات دیروز رسید.

تای وانگ، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «اخراج استراتژیست ارشد کاخ سفید مانع از کاهش بیشتر بازارهای بورس شد و قیمت طلا را از 1300 دلار پایین تر آورد.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما