شناسهٔ خبر: 20922710 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الویری از احتمال انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران در دوره گذار مدیریتی خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مرتضی الویری روز شنبه در پایان جلسه منتخبین شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: برای دوران گذار و تحویل و تحول مدیریتی در شهرداری تهران، باید فردی به عنوان سرپرست انتخاب شود.
وی با اشاره به اینکه انجام فرآیند قانونی انتخاب شهردار و صدور حکم انتصاب از سوی وزیر کشور چند روز طول می کشد اظهار کرد: درهمین ارتباط، براساس قوانین و با نظر شهردار منتخب، یکی از نیروهای مجموعه شهرداری تهران به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب و معرفی می شود.
الویری در خصوص جلسات برگزار شده منتخبین شورا نیز گفت: امروز آخرین جلسه غیررسمی منتخبین شورای پنجم پیش از آغاز فعالیت قانونی شورا برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه منتخبین شورای پنجم شهر تهران تاکنون 35 جلسه غیررسمی داشتند تصریح کرد: جلسات رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران از روز چهارشنبه اول شهریورماه آغاز می شود.
رییس سنی منتخبین شورای اسلامی شهر تهران در خصوص انتخابات هیات رییسه شورا نیز گفت: در جلسه امروز شورا، هیات رییسه شورا با رای منتخبین انتخاب شدند که این افراد در نخستین جلسه رسمی شورا با برگزاری انتخابات به صورت رسمی معرفی خواهند شد.
الویری اظهار کرد: برهمین اساس محسن هاشمی با رأی قاطع اعضا به عنوان رئیس ، ابراهیم امینی به عنوان نایب رییس، بهاره آورین و زهرا نژادبهرام به عنوان منشی و علی اعطا نیز به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شدند.
وی اظهار کرد: در جلسه امروز برخی از دوستان احمد مسجد جامعی و بنده را به عنوان نامزد ریاست شورا معرفی کردند که با هدف حفظ وحدت و انسجام شورا، از نامزدی انصراف دادیم تا محسن هاشمی نامزد اصلی و واحد ریاست شورا باشد.
وی تصریح کرد: اعضای انتخاب شده باید حتما در جلسه رسمی شورا(اول شهریور) با انجام رای گیری مجدد انتخاب شوند تا به عنوان اعضای هیات رییسه شورا به صورت رسمی کار خود را آغاز کنند.
الویری در خصوص سوگندنامه شهردار تهران نیز گفت: متن سوگندنامه تهیه و تایید شده که دراین متن بر نحوه تعامل و رابطه شورا و شهرداری و همچنین نقش نظارتی شورا تاکید شده است.
فعالیت رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با 21 عضو از روز چهارشنبه اول شهریور آغاز می شود.
منتخبین شورای اسلامی شهر تهران «محمدعلی نجفی» را به عنوان گزینه نهایی تصدی پست شهردار پایتخت انتخاب کردند.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7244**1625

انتهای پیام /*

نظر شما