شناسهٔ خبر: 20922396 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وضعیت آلایندگی هوا در عسلویه عادی شد

صاحب‌خبر -

حسین دلشب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در 2 روز گذشته به دلیل مشکل ناگهانی در برق فازهای 15 و 16 پارس جنوبی برق این پالایشگاه ها خاموش و باعث بالا رفتن شعله مشعل های آن شد.
وی بیان کرد: به منظور رخ ندادن حادثه ای بزرگتر بناچار فلرینگ فازهای یاد شده افزایش یافت که اکنون با حل مشکل برق و فعال شدن آنها وضعیت آلایندگی آن به حالت عادی درآمده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: اکنون از مجموع پالایشگاه ها و پتروشیمی های پارس جنوبی 19 واحد آن به سیستم پایش آنلاین متصل است و مابقی واحدها نیز کار اتصال آنها به سیستم پایش آنلاین در دست اجراست.
دلشب ادامه داد: وضعیت آلایندگی واحدهای متصل به سیستم پایش آنلاین بطور لحظه ای رصد می شود و در صورت فراتر رفتن آلایندگی آنها از حد مجاز به آنها تذکرهای لازم داده می شود.
منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) در جنوب شرقی استان بوشهر در حاشیه خلیج فارس در 300 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر درگستره جغرافیایی شهرستانهای عسلویه و کنگان قرار دارد.
این منطقه اقتصادی در سال 1377 طبق مصوبه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی برای بهره‌برداری از منابع نفت و گاز حوزه پارس جنوبی و انجام فعالیت‌های اقتصادی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی در محدوده نوار ساحلی عسلویه، کنگان و خلیج نایبند به وسعت 30 هزار هکتار تاسیس شد.
هم اکنون 18 فاز از طرح های توسعه این میدان گازی به بهره برداری رسیده که روزانه 550 میلیون متر مکعب گاز در این منطقه تولید می شود.
هم اکنون طرح جامع توسعه پایدار پارس جنوبی به منظور کاهش فلرینگ در این منطقه در دست اجراست که در این ارتباط تاکنون فلرینگ پالایشگاه اول بطور کامل خاموش شد و خاموشی پالایشگاههای دوم و سوم نیز در دست انجام است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

انتهای پیام /*

نظر شما