شناسهٔ خبر: 20922386 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

مخالفان نتایج انتخابات کنیا به دادگاه مراجعه کردند

وکلای رهبر اپوزیسیون کنیا دادخواستی را به دادگاه عالی این کشور ارائه دادند که در آن انتخاب مجدد رئیس جمهوری این کشور به چالش کشیده است.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری ایسنا: "رایلا اودینگا"، رهبر مخالفان رییس جمهوری کنیا و "کالونزو موسیوکا" که در رقابت‌های انتخاباتی حضور داشت، در بیانیه‌ای اعلام کردند آنها به دلیل ایرادات وارده به انتخابات ریاست جمهوری ۸ اوت، به دادگاه مراجعه کرده‌اند.

در بیانیه آنها آمده است: در بی‌نظمی‌های صورت گرفته از دادن برگه رای به حامیان اودینگا جلوگیری شده که موجب اضافه شدن به آرای اوهورو کنیاتا، رئیس جمهوری کنیا شده است.

اودینگا نتیجه کمیسیون انتخاباتی را رد کرده است. این کمیسیون مدعی است کنیاتا تقریبا ۱.۴ میلیون رای بیشتر کسب کرده است. اودینگا بدون ارائه هرگونه مدرکی ادعا می‌کند، هکرها از هویت یک مقام انتخاباتی کشته شده برای تغییر نتایج به نفع کنیاتا استفاده کردند.

با این حال کمیسیون انتخابات کنیا اعلام کرده است، اقداماتی برای هک کردن وجود داشته که با شکست روبرو شده است و ناظران انتخابات اعلام کرده‌اند هیچ گونه نشانه‌ای از مداخله در رای گیری دیده نشده است.

اپوزیسیون کنیا در ابتدا مراجعه به دادگاه را قبول نداشتند، با این حال در اوایل هفته گذشته اودینگا تصمیم خود را تغییر داد و اعلام کرد: این تازه آغاز ماجراست، ما نتیجه انتخابات را نخواهیم پذیرفت و به مبارزه ادامه می‌دهیم.

هم‌زمان ده‌ها تن از حامیان اپوزیسیون در روز جمعه مقابل ساختمان دادگاه عالی جمع شدند.

پلیس کنیا اعلام کرد، از ورود معترضان به داخل ساختمان جلوگیری کرده‌اند. رئیس پلیس نایروبی، پایتخت این کشور گفت، مقامات خواستار اطمینان از امنیت این دادگاه هستند.

دادگاه عالی ۱۴ روز وقت دارد تا درباره این چالش تصمیم گیری کند.

نظر شما