شناسهٔ خبر: 20919847 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

مسجد مركز عبادت خدا و تربيت انسان‌هاي كارآمد و انقلابی است

کانون خبرنگاران نبأ: رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان بوشهر با بيان اينكه مسجد مركز عبادت خدا و تربيت انسان‌هاي كارآمد و انقلابي است، تاكيد كرد: خيرين و كساني كه مي‌توانند در ساخت و تعمير مساجد كمك و مشاركت كنند و در اين مكان مقدس به برپايي نمازهاي جماعت يوميه اهتمام ويژه داشته باشند و متوليان فضاي پر جاذبه‌اي را براي نوجوانان و جوانان ايجاد كنند و اين مهم يك ضرورت فرهنگي و اجتماعي است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاري کانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌هاي نمازجمعه هفته گذشته 27 مردادماه با بيان اينكه تقوا بهترين زاد و توشه براي رستگاري اخروي و برترين راه براي جلب عنايت الهي است، گفت: درآمد و رزق حلال محصول تلاش زندگي انسان است و تلاش حاصل كار انسان در نتيجه تبديل به كالا و جنس مي شود و لذا توليد كار، درآمد محصول عمر انسان است.

وي در ادامه افزود: اگر انسان به دستاورد و داشته‌هايش بسنده و قناعت نكند، بدين جهت خاطر او دچار روحيه حرص و وله مي‌شود و خود را دچار كارهاي خوف آلود مي‌كند و در نهايت با روحيه خرابكاري، رباء و رشوه مواجه مي‌شود.

كليد رستگاري در دست انسان باتقوا است
امام جمعه بوشهر بيان کرد: تقوا به معناي زندگي بدون گناه و در راه خدا است و كليد رستگاري در دست انسان باتقوا است.

آيت‌الله صفايي بوشهري با بيان اينكه 28 مرداد ماه سالروز كودتاي ننگين و منحوس آمريكايي و شاهنشاهي بود، اظهار كرد: اين كودتا 28 مردادماه سال 1332 هجري شمسي درس عبرت و يك تناسب پربار سياسي براي شناسايي ماهيت غرب در تمامي جغرافياي سياسي جهان است.

آمريكا و غرب به دنبال ذلت ملت‌ها هستند
رئيس شوراي عالي حوزه‌هاي علميه استان بوشهر با تاكيد بر اينكه نگاه آمريكا اين است كه همه بايد در مسير اهداف آنها و غرب حركت كنند، اظهار کرد: آمريكا و غرب به دنبال عزت ملت‌ها نيستند بلكه آنها به دنبال ذلت ملت‌ها هستند.

اروپا متحد تاريخي آمريكا است
نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان بوشهر با اشاره بر اينكه اروپا متحد تاريخي آمريكا است، بیان كرد: ايران در مسائل برجام، بند به بند موارد برجام را مطابق با دستورالعمل انجام داد ولي آمريكا و اروپا تحريم‌هاي جديد را به شكل ديگري پياده مي‌كنند و حتي آنها ايران را ناقذ حقوق بشر مي‌دانند و اروپا در كنار آمريكا در بحث برجام تمام فشار را بر ايران وارد كردند تا بتوانند تحريم‌ها را به ايران اعمال كنند و لذا مسئولان با مذاكرات بايد با مديريت ارتباطات صحيح، با جريانات برخورد كنند و آنها بدانند كه ايرانيان در كنار ولايت با نماد ولايتمداري در مقابل اين تحريم‌ها و مدل كودتاي 28 مردادها ايستادگي مي‌كند.

مسجد مركز عبادت خدا و تربيت انسان‌هاي كارآمد و انقلابي است
رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان بوشهر با بيان اينكه مسجد مركز عبادت خدا و تربيت انسان‌هاي كارآمد و انقلابي است، تاكيد كرد: خيرين و كساني كه مي‌توانند در ساخت و تعمير مساجد كمك و مشاركت كنند و در اين مكان مقدس به برپايي نمازهاي جماعت يوميه اهتمام ويژه داشته باشند و متوليان فضاي پر جاذبه‌اي را براي نوجوانان و جوانان ايجاد كنند و اين مهم يك ضرورت فرهنگي و اجتماعي است.

وي گفت: پيوند حضرت علي(ع) و حضرت زهرا(س) پيوندي است كه باعث بركت به جهانيان شد و محصول آن، ائمه اطهار(ع) هستند و آخرين تجلي آن حضرت مهدي آل محمد(ص) است.

نهادينه شدن فرهنگ تفاهم و محبت در بين زوج‌هاي جوان
امام جمعه بوشهر بر آسان‌سازي و دقت در مناسبات فرهنگي امر ازداوج تاكيد كرد و افزود: فرهنگ تفاهم، همدلي، عشق و محبت در نظام خانواده و در بين زوج‌هاي جوان نهادينه شود و سعي كنند براي تشكيل زندگي از مشاوره و تجربه‌هاي برتر بهره ببرند.

امام محمد تقي(ع) مولدي پر بركت در اسلام
آيت‌الله صفايي بوشهري عنوان كرد: امام جواد(ع) جوان‌ترين امامي که الگوي تمامي نسل‌ها است و امام محمد تقي (ع) جواد امامان و امام جوادان بود و هيچ مولدي پر بركت‌تر از وي در اسلام متولد نشده است و لذا از تمامي مساجد، هيئت‌هاي مذهبي و كانون‌هاي فرهنگي استدعا دارم در راه شناخت ائمه و جواد الائمه‌(ع) نهمين امام شيعيان؛ برنامه خوب فرهنگي و چشمگيري در سطح شهرها و روستاهاي استان بوشهر داشته باشند.

حامد فكوري

نظر شما