شناسهٔ خبر: 20919813 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راهکارهایی برای چالش‌های موجود در برنامه کاری‌ صالحی وجود ندارد

نماینده مردم بروجن گفت: در برنامه وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد چالش‌ها به خوبی ذکر شده اما راه حلی برای آن وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

 43 درصد خلاء برنامه پیشنهادی در مقوله‌ عدالت فرهنگی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خدیجه ربیعی نماینده مردم بروجن در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تأکید بر اینکه اهمیت فرهنگ در کشورمان باعث شده تا حساسیت‌ وزارت فرهنگ و ارشاد نسبت به دیگر وزرا بیشتر باشد، گفت: برنامه پیشنهادی آقای صالحی بر اساس تعهد و اهمیت‌هاست و به خوبی به چالش‌ها اشاره شده اما ساز و کار و راه حل در آن وجود ندارد.

ربیعی تأکید کرد: مشخص نکرده‌اید که برنامه شما می‌تواند قانون را حاکم کند؟‌ اشاره‌ای نکرده‌اید که دستگاه‌ها به چه نحوی هم پوشانی داشته باشند تا موجب تعدد تصمیم‌گیری‌ها نشود.

وی بیان داشت: ارتباطات و تعاملات فرهنگی در عرصه بین‌المللی در شأن ایران نیست، با توجه به جایگاه کشورمان حتی‌الامکان باید میان ما و کشورهای فارسی‌زبان راهکارهایی در برنامه پیشنهادی ارائه می‌کردید که حداقل مفاخر ایران را به نام خود مصادره نکنند.

نماینده مردم بروجن با اشاره به اینکه برنامه صالحی در نقش وظایف قانون وزارتخانه‌ها 40 درصد خلأ دارد، افزود: 49 درصد هم در قسمت سیاست‌های مقام معظم رهبری مانند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دارای خلأ است، در مورد اقتصاد فرهنگ برنامه و ساز و کار شما چیست؟

ربیعی اذعان داشت: شرکت‌های دانش بنیان در پیچ و خم‌های اخذ مجوزها فرصت رقابت را در عرصه بین‌الملل از دست می‌دهند و شما هیچ ساز و کار عملیاتی ارائه نداده‌اید.

وی گفت: سیاست‌های کلی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی بسیار مهم است که شما برای آن برنامه‌ای نداشتید، علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که باید تمام قوا بر آن اهتمام بورزند متأسفانه هیچ سیاستی برای مبارزه با مواد مخدر ارائه نکرده‌ایم.

نماینده مردم بروجن اظهار داشت: 43 درصد خلأ برنامه پیشنهادی شما در قانون احکام قانونی است آن هم در مقوله عدالت فرهنگی، در مورد ترویج و تقویت شهادت، جهاد و تجارت حاصل از دفاع مقدس و نظام هم در برنامه شما راهکاری ذکر نشده است.

ربیعی با بیان اینکه در بخش کتاب و کتابخوانی به ویژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته هم برنامه‌ای ندارید، گفت:‌ یکی از دغدغه‌های جامعه هنری عدم توجه به هنرهای نمایشی مانند تئاتر، موسیقی و هنرهای آئینی است.

وی در پایان خطاب به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم در توضیحات خودتان، دیدگاه‌تان را درباره مرجعیت و مدیریت فرهنگی برای ما بازگو کنید.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

جزئیات رای اعتماد به سیدعباس صالحی 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

نظر شما