شناسهٔ خبر: 20919807 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون صنایع دستی کشور:

برج یا ارگ صنایع دستی در تهران راه اندازی می شود

جلسه تشکل های غیردولتی صنایع دستی با حضور نامور مطلق و هنرمندان این حوزه به منظور بررسی برنامه های معاونت صنایع دستی در دولت دوازدهم برگزار و گفته شد که یک ارگ صنایع دستی راه اندازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی معاونت صنایع دستی  سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری؛ هنرمندان صنایع دستی  کشور در نشستی که  در معاونت صنایع دستی  با حضور بهمن نامورمطلق  معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی برگزار شد، از زحماتی که با حمایت معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در این معاونت صورت گرفت تقدیر کرده و اظهار امیدواری کردند که در دولت دوازدهم نیز با حضور ایشان در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و هنرهای سنتی ادامه یابد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز در این نشستبا تاکید بر لزوم همراهی هنرمندان در توسعه صنایع دستی  گفت : اینکه امروزه معاونت صنایع دستی در گفتمان جاری کشور قرار گرفته است و به نوعی در پیشانی دولت و کشوراست به گونه ای که میهمانان خارجی در پاویون فرودگاه ها استقبال می شوند بسیار امر مهمی است که با همراهی همیشگی هنرمندان این حوزه میسر می شود.

نامورمطلق تاکید کرد: در حال حاضر نیز طرح حمایت از استادکاران و هنرمندان صنایع دستی با تلاش هایی که از سوی معاونت صورت گرفت و حمایت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی پس از طی مراحل و بررسی در شورای نگهبان به زودی به مرحله ابلاغ می رسد و با ابلاغ آن خون تازه ای در بدنه صنایع دستی جریان می یابد.

معاون صنایع دستی  کشورهمچنین ابراز کرد : باید در نظر داشته باشیم و هنرمندان نیز پیشنهاد دهند که چگونه می توانیم از راههای جدید به بدنه صنایع دستی و توسعه آن کمک کنیم .اینکه تا چه حد هنرمندان می توانند در رشد و پویایی صنایع دستی کمک کننده باشند اما در برخی مواقع برخی دوستان در تفکرات دولت نهم و دهم باقی مانده اند و تلاش برای رشد وتوسعه خود و صنایع دستی ندارند که امیدواریم تغییر کند.

او در ادامه سخنان و پیشنهادات هنرمندان حاضرافزود : در حال حاضردر راستای حمایت از هنرشیشه در تهران اقدامات و پیگیری هایی در حال انجام است همچنین باید بحث طراحی و ارائه طرح استفاده از المان های شیشه در تهران به سازمان زیبا سازی شهرداری تهران ارائه کنیم تا شیشه در تهران نهادینه شود. پس از آن می توانیم به دنبال ایجاد خانه شیشه در تهران باشیم و درمرحله بعد به دنبال معرفی تهران به عنوان شهر ملی و جهانی شیشه هستیم .

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در پایان گفت: در نظر داریم یک برج یا ارگ صنایع دستی ایجاد کنیم که هم ایجاد اشتغال کند و هم در کنار آن نمایش آثار صنایع دستی و ورود و بازدید گردشگران را داشته باشیم. این اتفاق به خاطر تجمیع در یک مکان می تواند به گونه ای موثر در ایجاد اشتغال و فراهم آوری شرایط فروش و تولید مناسب نقش ایفا کند.

در بخش پایانی این نشست هنرمندان حاضر به بحث و گفتگو پیرامون مسائل و مشکلات خود و ارائه راهکارهایی در این زمینه با معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی پرداختند.

نظر شما