شناسهٔ خبر: 20919598 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان تهران خبر داد

صدور یک میلیون و 258 هزار رأی قضایی در سال گذشته

رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور یک میلیون و 258 هزار رأی قضایی از سوی محاکم در سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان در حدود یک پنجم یا بیست درصد آن مورد اعتراض قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان تهران،‌ دیدار مشترک رئیس دادگستری کل استان تهران و رئیس ستاد امور مساجد کشور برگزار شد.
غلامحسین اسماعیلی در ابتدای این نشست اظهار داشت: دادگستری استان تهران به لحاظ آماری معادل یک ششم کل کشور است و به لحاظ موقعیت خاص پایتخت و به لحاظ کیفی دارای آمار متفاوت و پرونده‌های سنگین و ویژه است که بخشی به واسطه صلاحیت‌های جغرافیایی استان، ملی و بین المللی و با قانون اخیر مجلس شورای اسلامی، دارای صلاحیت بین المللی خاص در خصوص دعاوی جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا شده و از حیث کمی نیز در سال گذشته یک میلیون و 258 هزار رای قضایی از سوی محاکم صادر و از این میزان در حدود یک پنجم یا بیست درصد آن اعتراض شده و در مرجع تجدیدنظر استان تهران مطرح شده است.

وی ادامه داد: هشتاد درصد مابقی این آمار مورد اعتراض نگرفته و از میزان ورودی به این مرجع نیز هشتاد درصد آن تایید و تنها بیست درصد مورد نقض قرار می گیرد و معادل 500 هزار فقره نیز در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان تهران، عملکرد قضایی این استان را به رسیدگی قضایی محدود ندانست و تصریح کرد: ما در حوزه‌های متعددی همچون فرهنگی، سلامت، برخورد با متخلفین و مفاسد در درون دستگاه و پیشگیری از وقوع جرم انجام داده‌ایم که مدعی هستیم به نسبت کار رتبه بالایی در کشور احراز می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما