شناسهٔ خبر: 20919595 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بورس اروپا با حملات اسپانیا به هم ریخت

در پی حملات دیروز گروهک تروریستی داعش به مردم بارسلونای اسپانیا، ارزش بورس‌های اروپایی کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، پس از حملات تروریستی دیروز در بارسلونای اسپانیا و کشته و زخمی شدن حدود 114 نفر بورس‌های اروپا روند نزولی داشتند.

شاخص بورس STOXX600 ابتدا حدود یک درصد سقوط کرد اما ابتدا بخشی از آن را جبران کرد و در مجموع نسبت به روز پنجشنبه کاهش 0.29 درصد ارزش را تجربه کرد.

سهام شرکت‌های گردشگری و هواپیمایی بیشترین کاهش ارزش را تجربه کرد، ارزش سهام شرکت‌هایی نظیر ایزی‌جت، راین‌ایر، بریتیش ایرویز و لوفتانزا بین 1.9 تا 2.7 درصد سقوط کرد.

ارزش سهام شرکت هواپیمایی AENA اسپانیا نیز 1.52 درصد کاهش یافت.

نیل ویلسون کارشناس مؤسسه ETX کپیتال معتقد است همان‌گونه که طی سال‌های گذشته در اروپا شاهد بودیم، این‌گونه حملات بر سهام شرکت‌های گردشگری و هواپیمایی تأثیر منفی می‌گذارد. ارزش شاخص سهام ibex اسپانیا یک درصد و FTSE100 انگلیس نیز 0.98 درصد کاهش یافت و حتی شاخص بورس‌های DAX آلمان و CAC40 فرانسه نیز به ترتیب 0.58 و 1.06 درصد سقوط کردند.

ربکا اوتیف مدیر بخش سرمایه‌گذاری مؤسسه اینتراکتیو ایلوستر معتقد است حملات بارسلونا تنها به عنوان یک شتاب‌دهنده در شکل‌گیری صف‌های فروش عمل کرده است؛ چراکه اوضاع در واشنگتن سرمایه‌گذاران را به شدت نگران کرده است.

در حال حاضر سرمایه‌گذاران نسبت به احتمال موفقیت ترامپ در اجرای سیاست‌های اقتصادی خود نظیر کاهش مالیات و افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها سردرگم هستند.

بر اساس روند معمول پس از حوادث تروریستی و بی‌‌ثباتی در آمریکا قیمت طلا بالا رفت، ارزهای مجازی نیز که دیگر به یک سرمایه‌گذاری امن برای سرمایه‌داران تبدیل شده‌اند در معاملات دیروز بالا رفت. ارزش بیت‌کوین با 2 درصد افزایش به 4407 دلار رسید و ارزش اثریوم نیز 6 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

نظر شما