شناسهٔ خبر: 20919248 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دفتر پیگیری حقوق زائران در تمام اعتاب مقدس تشکیل می شود

حوزه/ سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: در اجلاسیه نمایندگان تولیت های اعتاب در کربلا، تشکیل دفتر پیگیری حقوق زائران به منظور ارائه خدمات حقوقی و قانونی به زائران داخلی و بین المللی در دستور کار قرار گرفت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، ابراهیم صدوقی به بیان نتایج اجلاس نمایندگان اعتاب در کربلای معلی پرداخت و اظهار کرد: اجلاس نمایندگان اعتاب جهان اسلام با عضویت مسجد مقدس جمکران به مدت دو روز در کربلا برگزار شد.

وی از حضور نمایندگان اعتاب از کشورهای ایران، عراق و سوریه خبر داد و افزود: از کشور ایران آستان قدس رضوی ، آستان مقدس سید کریم، آستان مقدس حضرت معصومه( سلام الله علیها) ، آستان مقدس شاه چراغ ، سازمان اوقاف امور خیریه، بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت و مسجد مقدس جمکران شرکت کردند.

صدوقی  ادامه داد: از کشورهای عراق و سوریه نیز عتبه حسینیه و عتبه حضرت رقیه(سلام الله علیها)، عتبه کاظمین و عتبه عسکریه، مسجد مقدس کوفه و عتبه عباسیه در جلسه حضور داشته اند.

وی برگزاری این اجلاس را در سه بخش عنوان کرد و گفت: در بخش اول بیانه ای به امضای تولیت های همه اعتاب رسیده و مقدمه ای است بر ائتلافی که بین همه اعتاب جهان اسلام تشکیل شده است.

صدوقی از تشکیل کارگروه های مختلف در کنار این اجلاس خبر داد و تصریح کرد: دستور جلسه نشست کربلا برای مسائل و مشکلات مختلفی است که ممکن است حین زیارت برای زائران رخ دهد و همچنین ارائه راهکارهای مناسب برای پیشگیری و رفع این مشکلات است.

وی از تشکیل دفتر پیگیری حقوق زائران در تمام اعتاب خبر داد و تصریح کرد: ارائه خدمات حقوقی و قانونی به زائرین داخلی و بین المللی در دستور کار این دفاتر قرار داشته و البته بیشترین رویکرد این دفاتر بین المللی خواهد بود .

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مسئولیت کارگروه های اعتاب با محوریت دبیرخانه در ایران، بر عهده آستان قدس رضوی قرار گرفت افزود : مسئول اعتاب عراق و سوریه نیز عتبه حسینیه معرفی شد. همچنین در حاشیه این اجلاس پیش نویس عمل مشترک مساجد مهدوی با معاونت و تولیت مسجد مقدس کوفه تهیه شد.

صدوقی خاطرنشان کرد: در حاشیه این اجلاس جلساتی با مرکز بین المللی آستان قدس رضوی، حوزه معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، بخش فرهنگی آستان مقدس سید کریم و معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز برگزار شد.

 

نظر شما