شناسهٔ خبر: 20917853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول کانون طراحان لباس بانو قزوین:

باید بین طراحان لباس و تولیدکنندگان استان پیوند ایجاد شود

نمایندگی قزوین

‌مسئول کانون طراحان لباس بانو در قزوین لباس را یکی از نیازهای اساسی انسان برشمرد و گفت: برای رسیدن به تأمین نیازهای همه افراد جامعه و سلایق مختلف باید پیوندی بین طراحان لباس و تولیدکنندگان استان در این زمینه ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

‌سمیه رجبی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌ اظهار کرد: زیبایی اولین ویژگی است که در رابطه با طراحی لباس به ذهن خطور می‌کند و این ویژگی چه در رابطه با طرح‌ها، تنوع در رنگ‌ها و استفاده از دوخت‌های سنتی و نقوش، به خوبی در نمایشگاه‌های برگزار شده به چشم می‌خورد.


وی ادامه داد: آنچه بیشتر در لباس‌ها درک می‌شد، حس و حال کار هنری بود که نشان از فرهنگ غنی ایرانی و طراحان خوش ذوق دارد اما مشکل آنجاست که برای به تولید انبوه رسیدن یک طرح کاربردی روندی دشوار در جامعه وجود دارد.

مسئول کانون طراحان لباس بانو در قزوین در خصوص اقدامات اولیه در زمینه مد و لباس و فرهنگ سازی استفاده از پوشش ایرانی اسلامی گفت: گام خوبی در نمایشگاه و جشنواره‌های ملی و استانی برداشته شده است ولی در رسیدن به تأمین نیازهای همه افراد جامعه و سلایق مختلف باید پیوندی بین طراحان لباس و تولیدکنندگان استان در این زمینه ایجاد شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم در آینده شاهد برپایی نمایشگاه لباس مشاغل، ادارات، نمایشگاه مختص لباس مدارس یا جشنواره پارچه ایرانی - لباس ایرانی باشیم و گام‌های تخصصی‌تری در این زمینه برداشته شود.

این کارشناس طراحی دوخت بر نقش مهم نوآوری در طراحی لباس و الگوسازی مطابق با شاخصه‌های ایرانی- اسلامی تأکید و‌ عنوان کرد: چرا باید با وجود یک کشور مسلمان، پوشش مناسب با اعتقادات و دستورات دینی ما در جامعه کم باشد.

مسئول کانون طراحان لباس بانو در قزوین افزود: جامعه طراحان کشور و‌ استان باید با خلاقیت و نوآوری خود در کنار حمایت تولیدکنندگان به سمت ارائه مد ایرانی- اسلامی پیش رفته تا نیاز جامعه را برطرف کنند.

دارنده 15نشان شیما برای طراحی لباس از جشنواره بین المللی فجر، لباس را یکی از نیازهای اساسی انسان برشمرد و‌ گفت: مشخص‌ترین نشانه‌ فرهنگی یک جامعه لباس است که خوشبختانه نگاه مسئولان در سال‌های اخیر در این زمینه بسیار پررنگ‌تر از پیش شده است.

این کارشناس طراحی لباس در پایان با ابراز امیدواری از اینکه مسئولان با بررسی ظرفیت‌های پوشاک کشور و با راهبردهای مناسب، بتوانند تحولی در بازار پوشاک ایرانی - اسلامی ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان‌ چالش موجود در عرصه تولید لباس را با کمک طراحان و تولیدکنندگان از میان ببرند.


انتهای پیام

نظر شما