شناسهٔ خبر: 20916402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آخوندی در صحن علنی مجلس:

وضع مسکن خوب نیست/ 2 میلیون و 587 هزار خانه خالی در کشور داریم/ 470 میلیارد دلار ثروت کشور بدون استفاده در خانه‌های خالی و دوم انباشته شده

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه وضع مسکن قطعا خوب نیست، گفت: حدود 470 میلیارد دلار ثروت این مملکت بدون استفاده در خانه‌های خالی و دوم انباشته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه رای اعتماد به کابینه دوازدهم در مجلس طی سخنانی اظهار داشت: از 132 نمایندگان محترمی که برای دفاع از اینجانب ثبت‌نام کردند و دوستانی که دفاع کردند سپاسگزارم  و همچنین از منتقدانی که رنج نقد را بر خود هموار کردند نیز تشکر دارم.

وی در ادامه افزود: برنامه عمل وزرا همان برنامه 5 ساله ششم است که در مجلس به تصویب رسیده و وزرا باید تدابیر روشنی برای اجرای آنها داشته باشند.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه در این فرصت کوتاه که چند موضوع اساسی خواهم پرداخت و این به معانی بی توجهی به سایر موارد نیست، تصریح کرد: بنده در این جلسه به دو بخش مسکن و انتقال خودرو محوری به ریل‌پایه شدن حمل و نقل کشور اشاره خواهم کرد.

آخوندی با اشاره به موضوع بخش مسکن اظهار داشت: بخش مسکن دستکاری‌تری شده در این بخشد در حوزه اقتصاد ملی ایران است، تعداد خانوارها موجود در کشور 24 میلیون و 190 هزار خانوار است و از سوی دیگر تعداد خانه در ایران حدود 25 میلیون و 400 هزار است. به ظاهر بیشتر از خانوار، خانه در کشور داریم یعنی باید اوضاع خیلی خوب باشد. ولی آیا واقعا اینگونه است؟ آیا وضع مسکن به این خوبی است؟ قطعا خوب نیست.

وی اضافه کرد: همچنین براساس آمار سال 95 نشان می‌دهد که 2 میلیون و 587 هزار خانه خالی در کشور داریم در حالی که این تعداد در سال 90 حدود 630 هزار بوده یعنی ظرف 5 سال حدود 2 میلیون خانه خالی به ایران اضافه شده است.

آخوندی بیان کرد: حدود 2 میلیون و یکصد هزار خانه دوم در کشور داریم و جمع این دو یعنی خانه خالی و خانه دوم حدود 4 میلیون و 700 هزار خانه می‌شود و مفهوم این موضوع بدین معناست که اگر هر خانه را صد هزار دلار در نظر بگیریم یعنی چیزی حدود 470 میلیارد دلار ثروت این مملکت بدون استفاده در خانه‌های خالی و دوم انباشته شده است، آیا می‌دانید این رقم به چه معناست، یعنی بیش از 4 برابر کل ارزش بازار بورس ایران، این وضعیت بازار دستکاری شده مسکن در ایران است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با اشاره به قیمت خانه در کشور گفت: قیمت زمین در تهران در سال 92 نسبت به سال 84 حدود 9 برابر افزایش پیدا کرده، همچنین قیمت آپارتمان 6 برابر افزایش یافت، این در حالی بود که شعار دولت قبل حذف قیمت زمین از ساختمان بود، ما این وضعیت را داریم در حالی که بیش از 19 میلیون نفر در بدمسکنی مطلق زندگی می‌کنند، این وضعیت بازار مسکن در ایران است.

وی با بیان اینکه در ایام عید نوروز نیز با آقای جلالی نماینده مجلس در حال حرکت به سمت کرج بودیم، افزود: در جریان این سفر خدمت ایشان گفتم در همین اتوبان همت به دو سمت آن نگاه کنید که اکثر این خانه‌ها یا خالی است یا خانه‌های خالی بیشتری در حال اضافه شدن است، فقط در منطقه یک تهران 31 هزار و خانه خالی وجود دارد. این کار به مفهوم اتلاف منابع مالی است،‌ این وضع قطبی شدن شهر در شمال شهر نسبت به جنوب شهر قیمت مسکن بیش از 12 برابر است،‌ آیا این وضعیت عدالت اجتماعی است؟ آیا این را می‌گفتیم عدالت اجتماعی که جمهوری اسلامی در پی آن است؟ این هم وضعیتی از اوضاع و احوال بازار مسکن بوده در وقتی که بنده آن را  تحویل گرفتم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، تاکید کرد: فقط بانک مرکزی تا این تاریخ برای یارانه‌های مسکن بیش از 22 هزار میلیارد تومان ادعای مطالبه از دولت کرده است،‌ آیا فکر می‌کنید این روند قابل ادامه است که مطالبات بانک‌ها مرتب از دولت فزاینده باشند؛‌ بنابراین ما باید کاری می‌کردیم و یا کاری کنیم این وضعیت نتیجه سوداگری و فساد در بازار ایران است.

آخوندی با بیان اینکه آقای صادقی از من پرسید که شما برای جلوگیری از این برج‌ سازی‌ها چه کار کرده‌اید، گفت: آقای صادقی اگر شما می خواهید ببینید که ما چکار کرده‌ایم، کاری که ما کرده‌ایم این بوده که جلوی شهرفروشی در ایران را گرفتیم، همچنین جلوی مجوز فروشی و تراکم فروشی را گرفتیم، اگر می‌بینید تورم مسکن حتی از تورم میانگین عمومی کشور در همین شرایطی که بزرگترین افتخار آقای رئیس‌جمهور کاهش تورم است اما تورم مسکن از میانگین تورم هم پایین‌تر است، اگر قیمت زمین در ایران رشد نکرده این به دلیل آن است که ما جلوی فساد را گرفتیم.

وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی به تنهایی جلوی همه شهر فروشی‌ها ایستاد، این وضعیتی که در مسکن وجود داشت قابل ادامه دادن نبود، شما فکر می‌کنید آیا قابل ادامه دادن بود که نرخ تورم بیش از 50 درصد در قیمت مسکن داشته باشیم و شهر فروشی ادامه داشته باشد و خانه‌های خالی ادامه پیدا کند؟ آیا شما می‌خواستید این روند افزایش پیدا کند و من بیایم بعد از 4 سال به شما بگویم و نشان دهم که این رشد ادامه داشته؟ آیا تداوم این رشد برای ایران افتخارآفرین بود؟ قطعا تداوم این رشد برای کشور هیچ افتخاری نداشت و من تمایل ندارم در این افتخار هیچ حضوری داشته باشم.

آخوندی با طرح این سوال که ما در وزارت راه و شهرسازی در طول این 4 سال چه کاری کرده‌ایم، بیان کرد: در بخش مسکن در ایران 4 گروه مساله وجود دارد، مساله اول خانه اولی‌ها و جوانانی که می خواهند تشکیل خانواده بدهند و می‌خواهند خانه داشته باشند؛‌ مساله دوم حاشیه‌نشین‌ها هستند که به بیش از 11 میلیون نفر رسیده‌اند که در بدمسکنی مطلق زندگی می‌کنند، مساله سوم بافت فرسوده است که حدود 8 میلیون نفر در شرایط بد در آن مناطق زندگی می‌کنند،‌مساله چهارم نیز گروه‌های کم درآمد هستند؛ لذا این 4 گروه اصلی‌ترین مخاطبان بخش مسکن هستند.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با طرح این سوال که آیا مسکن مهر پاسخ این 4 گروه را می‌داد یا خیر، گفت: آیا بافت فرسوده در تهران در مناطق خانی‌آباد، سیروس و ... پاسخش در مسکن‌های مهر پرند و پردیس است؟ آیا فکر می‌کنید مساله مهر مساله خانه‌ اولی‌ها را حل کرد؟ آیا مسکن مهر مساله بافت فرسوده را حل کرد؟ آیا مسکن مهر مساله بافت حاشیه‌ای را حل کرد، بیش از 100 هزار میلیارد تومان در این کشور هزینه شد،‌ آیا می‌خواستید بنده این روند را ادامه دهم، آیا ادامه این روند به نفع کشور بود.

وی افزود:‌ بنده کار بسیار سختی را در این 4 سال گذشته داشتم، از یک طرف متعهد بودم خانه به خانه تمام تعهدات دولت قبل درباره مسکن مهر را انجام دهم، در این رابطه 900هزار خانه را تکمیل کردم و تحویل دادم آن هم به صورت کامل، من می‌توانستیم وزیر محبوب باشم،‌ 900 هزار واحد یعنی بیش از 400 بار افتتاح،‌من 1400 روز وزیر بودم می‌توانستم هر سه روز یکبار برم افتتاح انجام بدهم ولی این کار را نکردم و معروف شدم به کسی که درمورد مسکن مهر نیز بی‌مهری می‌‌کند در حالی که اساسا اینگونه نبود و بنده نیز همه این واحدها را تمام کردم و کل واحدهای باقی‌مانده بیشتر از 90 هزار واحد نیست و ‌آنها را نیز به حول و قوه الهی به بهترین نحو تمام خواهم کرد.

وی گفت: داوطلبانه از تمام فرصت‌های تبلیغاتی خودم استفاده نکردم و در هیچ افتتاحی شرکت نکردم به خاطر اینکه نشان دهم این پروژه که اتلاف منابع ملی در آن است نباید ادامه داد، آیا شما وزیری می خواهید که شجاع باشد و تغییر ساختار داشته باشد یا وزیری می‌خواهید که بیاید و بگوید من به ادامه وضع موجود ادامه می‌دهم و می‌خواهم محبوب باشم، بنده فکر می‌کنم ما در موقعیتی قرار داریم که نیاز با تغییرات ساختاری در این کشور داریم، ما باید کشور را عوض کنیم، از پشت همین تریبون شما نمایندگان رئیس‌جمهور، وزرا و کارشناسان صحبت می‌کنند که کشور چقدر دارای مشکلات ساختاری است. بنابراین آیا باید این مشکل ساختاری را اصلاح کنیم یا نه؟ آیا باید مسیر را عوض کنیم یا خیر؟ آیا ما باید مسیر مسکن مهر را تغییر دهیم و به سمت بافت‌های فرسوده رویم یا خیر فقط بیاییم اینجا آمار دهیم و نشان دهیم 10 درصد رشد داشتیم، بنده فکر می‌کنم که این کشور نیاز به وزرایی دارد که شجاعت داشته باشند و از خودشان بگذرند و حاضر باشند نسبت به تغییرات ساختاری اقدام کنند و در  این راه نترسند.

آخوندی ادامه داد: بنده هیچ وقت در بحث مسکن در تغییر جهت آن نترسیدم، بنده از اینکه جلوی همه سوداگران شهری و تمام کسانی که شهر را می‌فروختند مقاومت کنم و بایستم هیچ وقت نترسیدم، البته می‌دانم که وقتی این کار را می‌کنم هزارها تهمت می‌زنند، از پشت همین تریبون گفته شد که این وزیر 123 شرکت دارد، آیا از این تهمت بزرگتر می‌شد به این وزیر زد، این پرونده را آقای رئیس به آقای محمدی رئیس کمیسیون اصل 90  ارجاع دادند لذا از کمیسیون اصل 90 بپرسید که آیا یک مورد از آن صحت دارد یا خیر؟ همچنین از آقای یوسفیان ملا بپرسید که آیا یک مورد از این اتهامات صحت داشت؟ بنده می‌فهمم که دارم چه کاری انجام می‌دهم، بله؛ بنده می‌خواهم شهرفروشی را متوقف کنم بنده می‌خواهم مسکن برای طبقات کم درآمد بسازیم،‌ بنده می‌خواهیم مساله بافت فرسوده و حاشیه را حل کنم، شاید سوال کنید که چگونه می‌خواهیم این کار را انجام دهیم که باید تاکید کنم ما تمام این بافت‌ها را شناسایی کردیم که بر این اساس 2700 محله بدمسکن در ایران وجود دارد و ما این را تبدیل به 10 برنامه 10 ساله 10 درصدی که هر سال 70 محله را احیا کنیم، هر محله‌ای مساله‌اش با محله دیگر فرق می‌کند لذا ما سیاست محله‌محوری را ترغیب کردیم.

وی یادآور شد: بنده خیلی خوشحالم که آقای رئیس‌جمهور این بار آمده‌اند و می‌گویند ما می خواهیم به دنبال بافت فرسوده باشیم و این خیلی نقطه قوتی برای دولت بعد است و این پشتوانه‌ای است که دولت آینده خواهد داشت که آقای رئیس‌جمهور به دنبال بافت‌های فرسوده باشد.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه ما در طول این مدت به سمت خانه اولی‌ها از طریق پس‌انداز رفتیم اظهار داشت: امروز که با شما صحبت می‌کنم بیش از 211 هزار نفر در صندوق پس‌انداز یکم پس‌انداز کرده‌اند،‌این افراد را  بیش از 4500 میلیارد تومان تجهیز منابع کرند بدون اتکا به منابع بانک مرکزی و اکنون در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای تسهیلات 8 درصدی می‌دهیم بدون اینکه از دولت یک ریال تقاضای یارانه داشته باشیم. آیا خوب است یارانه‌های دولت به بخش مسکن را همینگونه ادامه دهیم و 10 سال دیگر خواهیم سالی صد هزار میلیارد دولت در بخش مسکن به بانک بدهکار باشد.

آخوندی با بیان اینکه باید به سمت راهکارهای درازمدت برویم اظهار داشت: تمام تمرکز من بر روی مسکن بافت‌های حاشیه‌ای است هنگامی که بنده بر این مسند آمدم کل اعتبار بافت فرسوده 37 میلیارد تومان بود اما اکنون بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار داریم و این نشان دهنده ما به بافت فرسوده است که اساسا تمام محورهای بحث من این است که مساله مسکن را نمی‌شود در بیابان‌ها حل کرد بلکه باید آن را در درون بافت حل کرد.

وی با اشاره به موضوع مسکن اجتماعی بیان کرد: افراد کم درآمد یا تحت نظر کمیته امداد یا بهزیستی و یا سازمان تامین اجتماعی و یا بنیاد مسکن هستند لذا ما بنیاد مسکن و حساب 100 حضرت امام را محور قرار دادیم و گفتیم شما در بین این چهار دستگاه هماهنگ کننده باشید و سالی صد هزار واحد مسکن اجتماعی را احداث کنید و ما هم به عنوان دولت به شما زمین و تسهیلات می‌دهیم که خوشبختانه این موضوع در هیات وزیران به تصویب رسید و در برنامه ششم هم مصوب شد و از سال جاری باید صد هزار واحد احداث شود. باور کنید با وجود هزاران میلیارد تعهدی که در بخش مسکن مهر بود ا مکان اینکه همزمان با مسکن مهر در سال 93 و 94 بشود دو پروژه را با یکدیگر شروع کرد نبود و خوشبختانه پروژه مسکن اجتماعی آغاز شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بخش حمل و نقل گفت: در ایران 217 هزار کیلومتر راه داریم از راه روستایی تا آزادراه که باید گفت در برابر این چقدر ریل داریم؟ کل ریل فرعی و اصلی ایران 13 هزار کیلومتر است بنابراین از یکسو 217 هزار و از سوی دیگر 13 هزار کیلومتر را داریم، در سال گذشته حدود 428 میلیون تن بار جابجا شده که حدود 40 میلیون تن آن مربوط به بخش ریل است. این در حالی است که در سال گذشته رکورد حمل و نقل ریلی زده شده و در سال 95 نسبت به سال 92 بیش از 30 درصد رشد داشتیم و با همه این 30 درصد رشد تازه رسیده‌ایم به 40 میلیون تن، فقط در حومه تهران سالانه 700 میلیون سفر از حومه به تهران و برعکس صورت می‌گیرد، آیا می‌دانید چه مقدار از این مربوط به ریل است؟ فقط دو درصد آن به بخش ریل مربوط می‌شود که این بحث را ما در سایر کلانشهرها هم داریم.

وب اضافه کرد: لذا اگر شما می خواهید کاری کارستان کنید و این تعادل را به هم بزنید باید کارهای بزرگی در ایران انجام دهید، شما در برنامه ششم ما را مکلف کردید که باید 30 درصد بار از طریق ریل انجام گیرد، با توجه به اینکه حجم خود بار هم اضافه می‌شود این بدان معناست که این 40 میلیون تن باید در سال 1400 به 200 میلیون تن برسد، همچنین شما گفته‌اید که باید 20 درصد مسافر از طریق ریل انجام گیرد این یعنی ما باید بیش از 6 برابر رشد داشته باشیم شما می‌گویید آیا این شدنی است که بنده به شما می‌گویم اگر شما نمایندگان مجلس به کمک ما بیایید حتما این کار شدنی است، می‌گویید به کدام نشانی، می‌گویم به همان نشانی عملکرد ما در همین 4 سال گذشته. 

وی ادامه داد: میانگین توسعه خطوط ریلی قبل از این دوره سالانه کمتر از 180 کیلومتر بوده که ما به فضل خداوند و کمک شما انشاءاله امسال 1800 کیلومتر خط ریلی را مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد. این یک اتفاق بزرگ در صنعت حمل و نقل ریلی کشور است و هیچ وقت همچنین اقدامی را در این صنعت نداشتیم، سوال می‌شود که چگونه می‌خواهیم این کار را انجام دهیم که باید تاکید کنم ما این کار را با از طریق تامین مالی بین‌المللی و دیگر موارد اجرایی خواهیم کرد.

آخوندی بیان کرد: بنده در این دورانی که بودم قطار سریع‌السیر تهران، قم،‌ اصفهان را از طریق منابع بین‌المللی تامین مالی کردم همچنین قطار برقی کردن تهران - مشهد را به مبلغ 2 میلیارد دلار از چینی‌ها تامین مالی کردیم؛‌ همچنین برای نخستین بار از هندیها برای توسعه چابهار 150 میلیون دلار اعتبار گرفتیم به علاوه سهم ساخت داخل، همچنین برای توسعه ریلی از کره برای ترانست‌ها اعتبار گرفتیم، همچنین برای خط چابهار به سمت زاهدان و از آنجا به زابل، بیرجند، مشهد با هندی‌ها در حال مذاکره هستیم، همچنین برای خط آهن اصفهان به اهواز با کره‌‌ای ها بیش از 3.5 میلیارد دلار پرپزال 600 صفحه‌ای پیشنهاد گرفته‌ام، شما می دانید که ما به برکت استفاده از برجام بیشترین وزارتخانه‌ای که از منابع بین‌المللی استفاده کرد وزارتخانه راه و شهرسازی بود.

وی یادآور شد: فقط قراردادهایی که ما در بخش نوسازی ناوگان هوایی بستیم به ارزش شرکتی بیش از 33 میلیارد دلار است این مفهوم استفاده از منابع بین‌المللی است. کار دیگری که در این راستا انجام دادیم استفاده از منابع بخش خصوصی بوده است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: میزان آزادراه‌هایمان که در حال حاضر 2 هزار و 230 کیلومتر است به 5 هزار کیلومتر برسد که حدود 3 هزار کیلومتر باید آزادراه‌های جدید بسازیم، آیا این کار از طریق بودجه امکان اجرایی شدن دارد یا خیر که باید تاکید کنم خیر، این امکان از این محل وجود ندارد، برای توسعه راه‌آهن براساس برنامه ششم ظرف این 5 سال باید 104 هزار میلیارد تومان برنامه‌ریزی کنیم و فقط در بخش حمل و نقل باید 190 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم، بنده می‌فهمم که همچین پولی در بودجه وجود ندارد و کاری که ما باید بکنیم این است که باید از منابع بین‌المللی استفاده کنیم و فکر می‌کنم وزارت راه و شهرسازی در استفاده از منابع بین‌‌المللی پیشتاز بود.

وی درباره حضور بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها گفت: در این 4 سال نیز 28 هزار میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی امضا کردیم که فعال است شما به تاریخ این وزراتخانه نگاهی بیندازید می‌بینید که آیا چنین وضعیتی وجود داشت یا خیر، همین الان 13 هزار  میلیارد تومان قرارداد در هیات وزیران به تصویب رسیده و در حال منعقد شدن است، اما بنده همچنین بیش از 60 هزار میلیارد تومان توافقنامه امضا کرده‌ام و تا حالا در ایران برای بخش زیرساخت‌ها هیچ وقت بخش خصوصی غیر از در آزادراه‌ها فعال نبوده است که برای اولین بار ریل سیرجان به کرمان به میزان 200 کیلومتر به مبلغ حدودا 800 میلیارد تومان بخش خصوصی در حال سرمایه‌گذاری است.

آخوندی یادآور شد: همچنین در فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه شیراز مبلغ حدود 280 میلیارد تومان بخش خصوصی در حال سرمایه‌گذاری است، در ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی نیز بیش از 550 میلیارد تومان بخش خصوصی در حال سرمایه‌گذاری است، برای نخستین‌بار در بخش بنادر 403 میلیون دلار بخش غیر دولتی تسهیلات گرفته و بندر چابهار را توسعه داده و از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن به ظرفیت رسانده است و این کارها مطمئنا با بودجه دولت امکانپذیر نیست بلکه کارهای بزرگی است که در این وزراتخانه صورت گرفته که توسط بخش خصوصی انجام گرفته است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار داشت: برای اولین بار است که در ایران توانستیم منابع صندوق توسعه ملی را به حوزه حمل و نقل بیاوریم که هم بندر چابهار را از این محل تامین مالی کردیم و هم بزودی راه‌آهن نقاب به اسفراین را از این محل تامین مالی خواهیم کرد و این موضوع ظرف چند ماه آینده به نتیجه می‌رسد، اینها اقدامات بزرگی است که در این وزارتخانه رخ داده است.

وی با بیان اینکه در حال تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل ریلی هستیم گفت: مفهوم این کار این است دارایی‌هایی را که داریم بتوانیم در راستای استفاده بهتر بکار بگیریم، برای بیش از 30 ایستگاه در ایران در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم هزاران میلیارد از منابع‌مان استفاده کنیم.

آخوندی یادآور شد: در این چند روزه می‌دانم که به شما پیامک‌های مختلفی شده راجع به نظام مهندسی که باید بگویم کسی که قانون نظام مهندسی را نوشته خود بنده بودم که در سال 74 نوشتم و در همین مجلس شورای اسلامی به تصویب رساندیم و یکی از مدافعین اصلی توسعه مهندسی در ایران خود بنده بودم ولی شما نمایندگان کم با این سوال مواجه شدید که ما در بخش مهندسی با امضا فروشی مواجه هستیم؟ چگونه می خواهیم جلوی امضا فروشی را بگیریم؟ کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که مالک بتواند مهندس خود را بدون هیچ واسطه‌ای انتخاب کند و کل پول باید در اختیار مهندس باشد و تمام بحث من این است که مهندسان باید محور تمام کار باشند که خوشبختانه با مهندس رجبی همکاری کردیم و با عنوان رئیس نظام مهندسی هماهنگی داشتیم.

آخوندی افزود: یقین بدانید نظام مهندسی را به نحو وجه به نفع مردم و مهندسان حل و فصل خواهیم کرد و تمام ایده من این است که بتانیم واسطه بین مهندسان و مالک را حذف کنیم و مهندسان بتوانند خدمت به مردم بفروشند و میزان رضایتمندی مردم را در حوزه مهندسی افزایش دهیم و از امضا فروشی هم جلوگیری کنیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یادآور شد: آخرین بخشی که باید به آن تاکید کنم نظام مدیریت است، این وزارتخانه 65 هزار کارمند دارد و یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های ایران است و بیش از 2 هزار مدیر در این مجموعه وجود دارد، کاری که خودم باری وظیفه‌ام قائل هستم این است که بتوانم مدیران نسل آینده را تربیت کنم به همین خاطر درهمه سازمان‌ها تمام مهندسان و افراد لایق زیر 40 سال را به تدریج در شرکت‌ها از جلمه فرودگاه، راه‌آهن و ... شنانسایی کرده و طی کنکوری داخلی در وزارتخانه شایسته‌ترین‌ها را برمی‌گزینیم و در سطح بین‌المللی آنها را تربیت می‌‌کنیم و اگر فرصتی باقی ماند حتما باید بتوانیم تمام مدیران وزارتخانه را مودر تجدیدنظر قرار دهیم از طریق انتخاب مدیران جوان‌تر و لایق‌تر،‌ لذا خوشخبتانه در این مدت با کمسیون عمران مجلس کاملا هماهنگ بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما