شناسهٔ خبر: 20914452 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آماده باش 100هزار نیروی نظامی الجزایر در مرزهای مالی، نیجر و لیبی

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد شنبه ایرنا ، روزنامه الخبر به نقل از این منبع که نامی از وی نبرد، نوشت: الجزایر با مالی، نیجر و لیبی 2هزار و 400کیلومتر مرز مشترک زمینی دارد و با حالت آماده باش در آوردن نیروهای نظامی و امنیتی خود، سعی دارد کنترل بیشتری بر مرزها داشته باشد و در این جهت شمار پروازهای شناسایی و گشتی های زمینی خود را افزایش داده است.
الجزایر در نشست هفته گذشته فرماندهان نظامی کشورهای همسایه در نواکشوط پایتخت موریتانی، بسته ای در خصوص اقدام های امنیتی و نظامی برای جلوگیری از حملات تروریستی ارائه داد که شامل همکاری دوباره این کشورها در خصوص مبارزه با تروریسم و افزایش دائمی شمار نیروهای نظامی مستقر در مرزها است.
الخبر همچنین به نقل از یک منبع نظامی دیگر نوشت:چند ساعت پس از حمله به رستورانی در پایتخت بورکینافاسو، چهار کشور الجزایر، مالی، نیجر و موریتانی نیروهای نظامی و امنیتی خود را به حالت آماده باش در آوردند.
فرماندهان ارتش و سازمان های اطلاعاتی و امنیتی در این چهار کشور پس از این حمله،تصمیم گرفتند سطح هماهنگی های امنیتی میان خود را افزایش دهند،گشتی های نظامی را در طول مرزهای خود تقویت و اقدامات امنیتی در مناطقی که گمان می رود گروه های سلفی تندرو قصد هدف قرار دادن آن را دارند ،افزایش دهند.
«رمی دانجینو»، وزیر ارتباطات بورکینافاسو دوشنبه گذشته حمله افراد مسلح به اتباع خارجی در رستوان ترکی عزیز سلطان در مرکز پایتخت را ترویستی خواند و اعلام کرد که این حادثه 18 کشته و 10 زحمی برجای گذاشت.
شبد**خاورم **2041**1010
انتشار:حسن معظمی

انتهای پیام /*

نظر شما