شناسهٔ خبر: 20913566 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رونمایی از خاطرات ماموستا

کتاب «ماموستا»، خاطرات ماموستا ملاقادر قادری، امام جمعه پاوه از روزهای انقلاب و رشادت‌های سرداران و شهیدان شیعه و سنی این شهر در دفاع از میهن اسلامی و انقلاب رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، مراسم شب خاطره در یادمان شهدای شهر پاوه با حضور سرهنگ سعید بهشتی فرمانده سپاه پاوه، ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه، محمد حمزه‌زاده قائم‌مقام رئیس حوزه هنری، عبدالحمید قره‌داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و محمدحسین قدمی، رزمندگان بومی حماسه 26 مرداد 58، رزمندگان اعزامی، خانواده معظم شهدا و حماسه‌سازان عملیات شکست حصر پاوه در محل یادمان شهدای پاوه برگزار شد.

محمد حمزه‌زاده، قائم‌مقام رئیس حوزه هنری در این مراسم اظهار کرد: بیست و چند سال پیش وقتی به همراه جمعی از نویسندگان ادبیات پایداری به پاوه آمدیم با ملا قادر قادری، دیدار کردیم. وی در آن ایام نیز با نگاه بلند خود به ما توصیه و تاکید کرد که نویسندگان رسالت نقل تاریخ را برای جوانان به عهده دارند تا جوانان را از رشادت‌های مردمانشان بهره‌مند کنند. وی گفت:‌ امیدواریم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا جوانان نسبت به تاریخ شهر پاوه احساس غرور کرده و کشور و آینده را سرافراز کنند.

ماموستا ملاقادر قادری با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: برای رهبر معظم انقلاب از درگاه خداوند متعال سلامت و توفیق آرزومندم. تمام تلاش‌های انجام گرفته برای سالروز پاوه به عهده سرهنگ بهشتی، فرمانده سپاه بوده است.

امام‌جمعه پاوه بیان کرد: قرآن کریم می‌فرماید خاطره گذشته و آثار گذشته را برای نسل آینده بیان کنید که امید است نسل آینده از خاطرات آن درس و عبرت گیرد. وی درباره اهمیت توجه به تاریخ، گفت:‌ هر قومی تاریخ نداشته باشد، قوم مرده است و هر تاریخی نیز درست بیان نشود، تاریخ تحریف شده است. امروز جمع شده‌ایم تا خاطره‌هایی را که تاریخ است، ماندگار کنیم. ما در خاطره‌هایمان واقعیت‌ها را می‌گوییم و نیازی به اضافه گویی نداریم. هنوز دشمن با ما آتش‌بس نکرده است و 38 سال است درگیر جنگ هستیم.

نظر شما