شناسهٔ خبر: 20913548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

جشنواره پنیر محلی در خراسان‌شمالی

معاون استاندار خراسان شمالی از برگزاری جشنواره پنیر محلی استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با برگزاری جشنواره‌های بومی و ملی در استان می‌توانیم ظرفیت‌های بالای خراسان‌شمالی را معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

محمد‌تقی ایرانی در نشست کارگروه بانوان و خانواده استان خراسان‌شمالی عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی با محوریت تولیدات استانی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال ثابت و پایدار برای بانوان در مناطق روستایی و معرفی محصولات برای جذب سرمایه‌گذاران باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا رقابت در ثبت برندهای بومی است و ما نیز باید پس از شناسایی جامع و دقیق استعدادهای استان جهت اخذ برند بومی تلاش و فرآورده‌های خود را با این نشان در بازارهای مختلف عرضه کنیم. اکنون نیز با حضور هیات‌هایی از آلمان و فرانسه در استان، زمینه مناسب حضور سرمایه‌گذاران خارجی در خراسان‌شمالی فراهم شده و باید بخوبی از این موقعیت استفاده کنیم.

ایرانی با اشاره به توافق‌های صورت گرفته با تجار آلمانی و فرانسوی تصریح کرد: یکی از نتایج حضور این افراد در استان، کلنگ‌زنی نیروگاه بزرگ خورشیدی در جاجرم است که ساخت آن نیز بزودی شروع می‌شود./ تسنیم

نظر شما