شناسهٔ خبر: 20913173 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

2 شکست ناامید‌کننده در سوپرجام، هواداران بارسا را نگران کرده است

شوک به کاتالونیا

صاحب‌خبر -

شهروند| اوضاع آبی ‌و اناری‌های شهر بارسلون در ابتدای فصل 2018-2017 جالب نیست و به نظر نمی‌رسد هواداران این تیم خیلی طاقت روزهای بحرانی تیمشان را بعد از یک دهه موفقیت در رقابت‌های مختلف باشگاهی داشته باشند.
اعتراف ستاره‌ها به ناکامی
با این‌که هواداران بارسلونا امیدوار بودند بعد از شکست سنگین در بازی رفت سوپرجام اسپانیا بار دیگر با معجزه مسی و یارانش در سانتیاگو برنابئو یک بازگشت رویایی را رقم بزنند، این دیدار هم با برتری نسبتا راحت شاگردان زیدان آن هم در غیاب رونالدو همراه شد. شکست 5 بر یک در مجموع 2 بازی باعث شد تا رئالی‌ها قدرتشان را به حریف سنتی خود دیکته کنند و شاید برای نخستين‌بار بازیکنان بارسلونا هم به ضعف خود در ال‌کلاسیکو اعتراف کردند. جرارد پیکه که همواره با مادریدی‌ها کری‌خوانی داشته، بعد از قهرمانی رئال در سوپرجام گفته است: «در 9 یا 10‌ سال اخیر این نخستین‌باری است که احساس می‌کنم رئال‌مادرید بهتر از بارسلوناست. به ‌هر حال باید از این دوره بگذریم. ما می‌دانیم که در بهترین روزهای خود نیستیم، نه‌تنها تیم، بلکه باشگاه هم روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.»
شروع ناامید‌کننده والورده
ارنستو والورده که از همان ابتدای کارش با انتقاداتی از سوی کارشناسان مواجه بود، شروعی بحرانی در بارسلونا داشته است. او جانشین مربیان بزرگی چون انریکه، گواردیولا و... شده است که هواداران بارسلونا خاطرات خوشی با آنها دارند اما فعلا که سرمربی جدید یکی از بهترین تیم‌های دنیا در یک دهه اخیر زیر تیغ رفته است، هنوز برای این‌که شایعاتی پیرامون برکناری والورده در رسانه‌ها منتشر شود،‌ زود است و سابقه هم نشان می‌دهد که بارسلونا عادت ندارد در میانه فصل کادرفنی خود را تغییر دهد؛ اما با شروع ناامید‌کننده والورده، هر اتفاقی ممکن است در ادامه فصل رخ دهد. آبی و اناری‌ها در 2 بازی متوالی مقابل رقیب سنتی خود شکست خوردند و با جدایی نیمار نیز فشار بیشتری روی کادرفنی این تیم و سایر بازیکنان ازجمله مسی وجود دارد. از سوی دیگر مصدومیت شدید لوئیس سوارز و خانه‌نشینی 4هفته‌ای او باعث شده تا در آستانه شروع لالیگا دست والورده کاملا خالی باشد.
تنها راه خروج از بحران
مدیران بارسلونا و به‌ویژه بارتومئو که این روزها از سوی هواداران خودی  بشدت تحت ‌فشار هستند، تنها راه خروج از بحران فعلی را جذب چند ستاره برای خط حمله تیمشان می‌دانند. مدت‌هاست که صحبت از جذب کوتینیو و دمبله می‌شود اما هنوز در میان این شایعات خبری از اخبار موثق برای هواداران بارسلونا نیست. با این حال پپ سگورا، مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا بعد از شکست در ال‌کلاسیکو با اطمینان درباره جذب ستاره‌های لیورپول و دورتموند صحبت کرد: «به جذب دمبله و کوتینیو نزدیک شده‌ایم. اکنون بحث ما به شرایط آنها رسیده و ما نمی‌دانیم که چه موقع این انتقال رسمی می‌شود. ما امیدواریم که آنها در این فصل بازیکن بارسا باشند.» باید دید در صورت جذب این 2 بازیکن، مسی و سایر ستاره‌های بارسلونا می‌توانند خیلی زود با بازیکنان جدید هماهنگ شده و بارسلونا را به روزهای خوب بازگردانند یا بحرانی بزرگتر بارسلون را فرا می‌گیرد.

نظر شما