شناسهٔ خبر: 20912924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

خاطره قالیباف از بازدید آیت‌الله هاشمی از تونل توحید

شهردار تهران خاطراتی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقل کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
 محمد باقر قالیباف عصر جمعه در مراسم تغییر نام بزرگراه «نیایش» به بزرگراه «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» با بیان اینکه این توفیق نصیب ما شد که در روزهای پایانی مدیریتمان در مراسم نام‌گذاری خیابانی به نام آیت‌الله هاشمی که یکی از بزرگمردان ایران است حضور داشته باشیم، تصریح کرد: هر کجای تاریخ ایران در بعد از انقلاب را ببینیم حتما رد پایی از حضور موثر آیت الله در آن دیده می‌شود.

وی با اشاره به مبارزات آیت‌الله هاشمی در دوران جنگ گفت: من به واسطه سمتم در دوران جنگ در زمانی ارتباط نزدیکی با آیت‌الله هاشمی داشتم. ایشان به‌شدت پیگیر تبادل و انتقال اسرا از مرز قصر شیرین به کشور بودند و شخصا آن را پیگیری می‌کردند.


به گزارش ایسنا،شهردار تهران با بیان اینکه در بیش از صد پروژه عمرانی در دوران مسئولیتم در قسمت‌های مختلف اعم از قرارگاه خاتم و شهرداری تهران ایشان را همراهی می‌کردم، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی عشق به سازندگی با روح مجاهدت داشت و جالب است بدانید هنگامی که می‌خواستیم تونل توحید را احداث کنیم هجمه‌های زیادی به ما وجود داشت اما ایشان به من توصیه کردند تحت تاثیر قرار نگیریم و تونل را بسازیم و هنگامی که فشارها زیاد شد اعلام کردند که می‌خواهند از این تونل بازدید کنند. از شما چه پنهان تصورم این بود که بازدید برای ایشان آن هم در یک محیط کارگاهی سخت باشد اما ایشان نه‌تنها با پای پیاده از این تونل بازدید کردند بلکه یکی  از قراردادهای مهم با یکی از مسئولان ارشد ترکیه را به علت این بازدید به تعویق انداختند و در نهایت ضمن بازدید از تونل توحید از همراهانشان خواستند که مسئول ارشد کشور ترکیه را به محلی در نزدیکی تونل بیاورند تا دیدار کنند.

قالیباف با بیان اینکه هاشمی عشق به سازندگی کشور داشت، تصریح کرد: در بازدید از تونل توحید هر چقدر جلوتر می‌رفتیم نشاط ایشان بیشتر می‌شد.

وی با بیان اینکه من نیز مانند آیت‌الله هاشمی روستازاده هستم، گفت:‌ در طول خدمتم خطا و خدماتی داشته‌ام که امیدوارم مردم شهر بزرگوارانه خطاهایم را ببخشند و پاداش خدمت‌هایم برای آخرت بماند و مدیران بعدی نیز از این اقدامات انجام‌شده تجربه کسب کنند و خطا نکنند.

نظر شما