شناسهٔ خبر: 20912913 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

روزنامه اسپانیایی:

با وحدت، وحشت را شکست خواهیم داد

ایرنا

روزنامه لاراسون اسپانیا روز جمعه درباره حملات تروریستی بارسلون با یادآوری اینکه امنیت قاطع وجود ندارد، نوشت: با وحدت ، می‌ شود وحشت را شکست داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، در مقاله این روزنامه اسپانیایی آمده است : به طور یقین اسپانیا مانند تمامی دموکراسی های غربی در معرض تهدید افراطی گری قرار دارد.
روزنامه لاراسون افزود: به لطف عملکرد نیروهای امنیتی و سرویس های اطلاعاتی بطور مداوم شاهد متلاشی شدن سلول های افراطی در کشور اسپانیا بوده ایم که بسیاری از حوادث مشابه آنچه در بارسلون روی داده را پیشگیری کرده است. اما این عملکرد نتوانسته شرارت و وحشیگری را به طور کامل شکست دهد.
اسپانیا از ماه ژوئن 2015 در سطح هشدار 4 ضد تروریستی قرار دارد و شاید وقت آن رسیده مانند همسایه خود یعنی فرانسه این سطح هشدار را به 5 برساند.
نویسنده مقاله روزنامه اسپانیایی ادامه داد: انتخاب کاتالونیا به عنوان منطقه هدف، امری اتفاقی نبوده و وزارت کشور آمریکا پیشتر اعلام کرده که کاتالونیا بزرگترین مرکز جهادیگری در مدیترانه است.
وجود پاکستانی ها و مراکشی های ساکن در کاتالونیا و انجام فعالیت های اسلامی پر جوش و خروش در مناطقی مانند تاراگونا، اوسپیتالت، بادالونا و رئوس نشان می دهند که هشدار آمریکا در این باره بی دلیل نبوده است.
روزنامه لاراسون اسپانیا در نوشتار خود مدعی شد: نیمی از مساجد سلفی اسپانیا در کاتالونیا قرار دارند و تعداد آن ها طی یک دهه اخیر چند برابر شده است. در این مساجد اسلام افراطی تبلیغ می شود و زمینه ایده آل برای ایجاد تروریسم موجود است.
سرمقاله این روزنامه در پایان افزود:امروز بیش از هر زمان دیگر مقام های اسپانیا باید به مثابه تن واحدی با مردم به خصوص قربانیان و اقوام آن ها عمل کنند و یکدستی میان نهادها که شب گذشته ، «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا آن را اعلام کرد بوجودآید.
14 تن در حملات تروریستی روز گذشته بارسلون کشته و بیش از 100 تن نیز زخمی شدند.

نظر شما