شناسهٔ خبر: 20912619 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

بوکوحرام شش کودک کامرونی را ربود

باشگاه خبرنگاران جوان

در حمله جدید گروه بوکوحرام در استان شمال دور کامرون، یک غیرنظامی کشته شد و شش کودک ربوده شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مقامات کامرون روز جمعه اعلام کردند در حمله جدید گروه تروریستی بوکوحرام در استان شمال دور کامرون در مرز با نیجریه، یک غیرنظامی کشته شد و شش کودک ربوده شدند.

یک مسئول منطقه شمال دور کامرون گفت در این حمله که شامگاه پنجشنبه صورت گرفت، یک پیرمرد کشته شد و شش کودک ربوده شدند.

یک شاهد عینی گفت تروریست‌ها که موتورسوار بودند، وارد روستای موسکوتا (Moskota) در منطقه مایو تساناگا (Mayo Tsanaga) شدند.

وی افزود حدود ساعت دو بامداد آنها وارد روستا شدند و تیر هوایی شلیک کردند. مردم وحشت زده شده و به دنبال پناهگاه بودند. این فرد در ادامه گفت مهاجمان حدود 15 خانه را به آتش کشیدند و اموال روستاییان را غارت کردند.

فرماندار استان شمال دور گفت احتمالا این تروریست‌ها از شهر انگوش (Ngoshe) نیجریه نزدیک مرز با کامرون به آنجا آمده بودند. در سال 2016 ارتش کامرون در عملیات علیه بوکوحرام، یک کارخانه ساخت مواد منفجره در این شهر را منهدم کرد.

براساس آماری که هفته گذشته منتشر شد، طی چند سال گذشته بیش از دو هزار غیرنظامی کامرونی در حملات تروریستی بوکوحرام کشته شده اند. نیروهای ارتش نیجریه و کامرون طی هفته گذشته به حملات خود در منطقه دریاچه چاد ادامه دادند. بسیاری از عناصر بوکوحرام پس از فرار از حملات ارتش در جنگل سامبیسا، پایگاه این گروه تروریستی در شمال شرقی نیجریه، به منطقه دریاچه چاد پناه برده اند.

 

نظر شما