شناسهٔ خبر: 20912561 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره نوجوان خوارزمی زمینه ساز توسعه اقتصاد مقاومتی است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا عظیم محبی روز جمعه در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی نوجوان خوارزمی در مشهد گفت: با توجه به جهت دهی برگزاری این جشنواره به سمت تربیت در تمامی ساحت های مد نظر سند تحول بنیادین، این جشنواره زمینه ساز گفتمان فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین دانش آموزان و نیز جامعه است.
وی با اشاره به اینکه رویکرد محوری و اصلی برگزاری این جشنواره در سال آینده، اقتصاد مقاومتی است، افزود: زمینه سازی برای توسعه مهارت های تفکر، پژوهش و کارآفرینی و ایجاد بستری برای شادی و نشاط در بین دانش آموزان از ویژگی های این جشنواره است که زمینه ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی را محقق می کند.
این مقام مسئول بیان کرد: نبض سیاست های توسعه اقتصاد مقاومتی، توسعه کارآفرینی است و جشنواره نوجوان خوارزمی در این زمینه می تواند موفق و موثر عمل کند.
وی با اشاره به شرکت 6 میلیون نفررشته دانش آموز در سطح مدارس کشور در سومین جشنواره نوجوان خوارزمی اظهار کرد: بر این اساس حدود 85 درصد دانش آموزان متوسطه اول در این جشنواره مشارکت داشتند که امید می رود این شمار در سال آینده به 100 درصد برسد.
مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: انتظار می رود در استانها محور اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش و یا شورای برنامه ریزی هر استان مطرح و از محل بودجه اقتصاد مقاومتی، بخشی به کارآفرینی در مدارس و تحقق اقتصاد مقاومتی در قالب چنین جشنواره هایی اختصاص یابد.
محبی افزود: این پیگیری و طرح موضوع یکی از شاخص های مهم ارزیابی استانها در سال آینده قرار می گیرد.
سومین دوره جشنواره علمی پژوهشی نوجوان خوارزمی ویژه دانش آموزان دوره متوسطه اول با شرکت 293 دانش آموز دختر و پسر از سراسر کشور از 25 مردادماه در مشهد آغاز شده است.
7496/5132
خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

انتهای پیام /*

نظر شما