شناسهٔ خبر: 20910391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گذری بر خطبه های نماز جمعه در فارس +فیلم

بررسی روند تایید وزرا ، فرارسیدن ماه ذی القعده و اشاره به مناسبت های آن از مهمترین بخش های سخنان خطیبان جمعه امروز فارس بود.

صاحب‌خبر -
گذری بر خطبه های نماز جمعه در فارس
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، حجت الاسلام عطائی امام جمعه موقت ایزدخواست با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه علیهما السلام گفت: بهترین الگو برای نسلی پاک، ازدواج‌های آسان و رعایت اصول صحیح این امر الهی است.
******
حجت الاسلام صادقی امام جمعه داراب گفت: باید جوانان ازدواج این دو زوج مقدس را سرلوحه خود قرار داده و با ازدواج آسان شرایط را برای جامعه‌ای پویا و اسلامی فراهم آورند.
******
حجت السلام والمسلمین دژکام امام جمعه جهرم از خیرین خواست به جوانان برای برگزاری ازدواج آسان کمک کنند.
******
حجت الاسلام شاکری امام جمعه مهر از جوانان خواست زندگی حضرت علی و فاطمه علیهما السلام را الگوی زندگی خویش قرار دهند.
******
حجت الاسلام احمدی امام جمعه جویم با اشاره در پیش بودن ماه ذی الحجه گفت: این ماه فرصت مناسبی برای تقرب به درگاه الهی است.
******
شیخ قاضی زاده امام جمعه اهل سنت اوز گفت: ماه ذی الحجه از جمله ماههایی است که می‌توان از آن برای نزدیک شدن به خداوند و آمرزش گناهان استفاده کرد.
******
گذری بر خطبه های نماز جمعه در فارسحجت الاسلام خاوری امام جمعه استهبان گفت: شهادت شهید حججی سبب شد پیام ایثار و شهادت بار دیگر کشور را عطر آگین کند.
******
حجت الاسلام درویشی امام جمعه بیضا گفت: شهادت مظلومانه و در عین حال سرافرازانه این شهید باعث ایجاد موج عظیم خشم و نفرت جهان اسلام علیه گروهک‌های تروریستی، تکفیری داعش و حامیان جنایتکار آنان شد.
******
حجت الاسلام احمدی امام جمعه مرودشت گفت: شهید حججی بهترین مصداق حماسه ایمان و ایثار و فداکاری در عصر حاضر است.
******
حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون تاکید کرد: این شهید مدافع حرم با شهادتش یک تحول معنوی در کشور به وجود آورده است.
******
حجت الاسلام دسترنج امام جمعه رونیز گفت: شهید حججی به تابلوی درخشانی در عرصه مقاومت اسلامی و مبارزه دینی با کفر جهانی تبدیل شد.
******
حجت الاسلام بشارت امام جمعه میمند گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت اعضای کابینه جدید دولت باید همه جوانب را مد نظر قرار دهند.
******
حجت الاسلام مرادی امام جمعه شهرک گلستان به انتخاب اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره و کرد افزود: این مجمع بازوى مشورتى رهبر معظم انقلاب و گره‏گشاى بسیارى از سیاست‏گذارى‌ها در کشور است.
******
گذری بر خطبه های نماز جمعه در فارسحجت الاسلام بحرینی امام جمعه وراوی با اشاره به آغاز شروع بکار دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا از ابتدای شهریور گفت: انتظاری که مردم از شورا‌ها دارند خدمت و رفع مشکلات مردم است.
******
حجت الاسلام موسوی امام جمعه آباده طشک گفت: اعضای شورا‌ها باید همت خود را برای خدمت به مردم و کاهش مشکلات شهر‌ها و روستا‌ها به کار گیرند.
******
حجت الاسلام عارفی نژاد امام جمعه موقت بوانات به بررسی صلاحیت وزرا در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت:نمایندگان مجلس به وزیری که لیاقت دارد رای دهند تا خیانت در امانت نشود.
******
حجت الاسلام بانشی امام جمعه کر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری بر مقوله معیشت و اقتصاد گفت: امروز رسیدگی به موضوع معیشت و اشتغال باید دغدغه اصلی مسؤلان در رده‌های مختلف باشد.
******
حجت الاسلام علیایی امام جمعه موقت خرامه با گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر گفت: باید کابینه‌ای متعهد، متخصص و با روحیه انقلابی برای خدمت به مردم معرفی شود.
******
حجت الاسلام صفائی امام جمعه خنج گفت: دولتمردان باید همانند شهیدان رجایی و باهنر خدمت شبانه روزی، بی وقفه و مجاهدانه را در راس کار‌ها قرار دهند.
******
حجت الاسلام هاشمی زاده امام جمعه فیروزاباد اظهار امیدواری کرد دولت جدید با کابینه جدید به تمام وعده هایی که در انتخابات دادند عمل کند.
******
ایت الله فقیه امام جمعه نی ریز با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد گفت: مرحوم آیت الله کاشانی به همراهی دکتر مصدق نهضت ملی صنعت نفت را کلید زدند که پیروزی بزرگی بود.
******
حجت الاسلام صفری امام جمعه اشکنان گفت: کودتای آمریکایی - انگلیسی ۲۸ مرداد تن‌ها یکی از اسناد دخالت بیگانگان در کشور ایران بود که ثابت کرد آمریکایی‌ها خیرخواه مردم ایران و هیچ ملت آزاده‌ای نیستند.
******
حجت الاسلام رستگار امام جمعه سیدان گفت: امریکا پس از گذشت سال‌ها هم اکنون هم به دنبال ضربه زدن به ایران است واز دولت خواست تا از تهدیدات آمریکا نترسند و مقابل آن‌ها بایستند.
******
حجت الاسلام علوی فالی امام جمعه گله دار گفت: آثار دشمنی آمریکا با ایران در تاریخ مشهود است و این دشمنی بخاطر غیرت و ظلم ناپذیری مردم ایران اسلامی است.
******
حجت الاسلام شاهچراغ امام جمعه گراش با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن گفت: آزادگان گنجینه‌های ارزشنمدی هستند که با صبر و استقامت در دوران اسارت، درسی به یادماندنی برای ملت ایران و همه عزتمندان جهان به جای گذاشتند.
******
حجت الاسلام اکبری امام جمعه قیروکارزین ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: آزادگان نماد صبر و استقامت و از خود گذشتگی هستند و حق بزرگی بر گردن ما دارند.
******
گذری بر خطبه های نماز جمعه در فارسحجت الاسلام بهرامی امام جمعه موقت بنارویه با اشاره به مشکلات جوانان این بخش از خیرین خواست برای رفع مشکلات این منطقه به کمک مسئولین بشتابند.
******
حجت الاسلام عزیزی امام جمعه سعادت شهر به نبود پزشک متخصص تمام وقت در بیمارستان امام صادق سعادت شهراشاره کرد و از دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست برای رفع این مشکل اقدام کند.
******
حجه الاسلام خرسندی امام جمعه رستم به روز پزشک اشاره کرد و گفت: پزشکان باید به فکر محرومان و فقیران جامعه باشند و اگر بیماری توانایی پرداخت ویزیت و دارو را ندارد به آن بیمار بیشتر توجه کنند.
******
حجت الاسلام صفری امام جمعه بهمن به هفته بزرگداشت مساجد اشاره کرد و افزود: مساجد همچنان سنگر و خاکریز اول انقلاب و نظام اسلامی است که همواره محراب آن جهت حرکت، منبرش هویت و محتوای آن، حرکت رو به رشد و پیشرفت را نشان می‌دهد.
******
حجت الاسلام حسینی امام جمعه قادرآباد نیز با اشاره به فرارسیدن ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد گفت: مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات این دین حنیف است، و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد.
******
حجت الاسلام روحانی امام جمعه خفر گفت: مساجد از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و باید برای عمران و آبادی آن‌ها بیشتر تلاش شود.
******
حجت الاسلام حسین نژادیان امام جمعه صدرا از وضعیت مساجد شهر صدرا و اماکن فرهنگی این شهر انتقاد کرد و گفت: چرا همزمان با ساخت مجتمع‌های بزرگ مسکونی هیچ گونه مسجدی در کنار آن‌ها ساخته نمی‌شود
******
ابونجمی امام جمعه موقت اهل سنت خنج گفت: جایگاه مسجد از منظر اسلام جایگاه رفیعی است و این مکان مقدس در دین اسلام کارکردهای متنوع و متفاوتی دارد و پایگاه مهم عبادی و اجتماعی مسلمانان است.

نظر شما