شناسهٔ خبر: 20909227 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فعالیت مجدد نمایشگاه بین‌المللی دمشق پس از پنج سال؛ نماد "پایان جنگ"

71457

فعالیت نمایشگاه بین‌المللی دمشق با مشارکت ۴۳ کشور پس از پنج سال توقف از سر گرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، این نمایشگاه بزرگترین اتفاق اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری در سوریه به شمار می‌رود و این نخستین بار است که فعالیت‌های این نمایشگاه پس از توقف پنج ساله به دلیل جنگ در سوریه از سر گرفته شده است.

در این نمایشگاه، ۴۳ کشور عربی و خارجی مشارکت کرده‌اند که ۲۳ کشور از میان آنها روابط دیپلماتیک خود را با دمشق حفظ کرده و روابط اقتصادی و سیاسی با سوریه دارند که از جمله این کشورها، روسیه، ایران، چین، عراق و ونزوئلا هستند. همچنین شرکت‌های خصوصی از ۲۰ کشور دیگر که روابط دیپلماتیک خود را با دمشق قطع کرده‌اند در این نمایشگاه بین‌المللی حضور یافته‌اند که از جمله آنها فرانسه، آلمان و انگلیس هستند. این نمایشگاه میزبان ۱۵۰۰ بازرگان از چندین کشور است و پیش‌بینی می‌شود تعداد کسانی که از این نمایشگاه در سال جاری بازدید می‌کنند به ۶۰ تا ۷۰ هزار تن برسد.

در همین حال بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه المیادین در خصوص این رخداد گفت: از سرگیری فعالیت نمایشگاه بین‌المللی دمشق در این زمان و استقبال مردمی و بین‌المللی از آن یک مفهوم بزرگ دارد و این پیام را می‌رساند که جنگ پایان یافته و تروریسم رخت بر بسته است و ما در آغاز راه برای بازسازی کشور هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که اراده سوری‌ها باعث شود گام‌های محکمی به سمت توسعه اقتصادی و سیاسی سوریه برداشته شود که نسل‌های آینده نیز به آن ببالند.

وی افزود: ما از هر کشور عربی استقبال می‌کنیم که معتقد باشد همکاری با سوریه و با دیگر کشورهای عربی شرط اساسی برای ارتقای سطح عرب‌ها در مرحله آتی است.

بثنیه شعبان تاکید کرد: جنگ علیه سوریه جهان را تغییر داد، قدرت غرب و سلطه‌گری آن از یک سو کاهش پیدا کرد و در مقابل قدرت روسیه، چین، هند، برزیل و ایران افزایش یافت اما در این صحنه و عرصه انسجام عربی دیده نمی‌شود.

وی درخصوص جنایت‌های ائتلاف تحت امر آمریکا و کشته شدن غیرنظامیان سوری در حملات این ائتلاف در رقه و دیرالزور گفت: تلاشی از سوی آمریکا برای ایجاد وحشت در دل ساکنان وجود دارد تا آنها را آواره کند و زمینه‌ای را برای تقسیم سوریه یا طرح موسوم به تشکیل نظام فدرالی در سوریه ایجاد کند.

انتهای پیام

نظر شما