شناسهٔ خبر: 20908710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص اعتبار برای ساخت پل بداب شفت

استاندار گیلان در سفر به شهرستان شفت از اختصاص20 میلیارد ریال اعتبار برای مطالعه و شروع ساخت پل بدآب شفت خبر داد.

صاحب‌خبر -
اختصاص اعتبار برای ساخت پل بداب شفتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان استاندار که صبح امروز برای بازدید از چند طرح عمرانی و بررسی مسائل و مشکلات منطقه امامزاده اسحاق به شهرستان شفت رفته بود ، در بازدید از پل آبنمای روستای بداب با بیان اینکه در مناطقی از رودخانه که حجم آب زیاد  است و احتمال سیلاب وجود دارد ، پل آبنما ممکن است خراب و راه دسترسی اهالی منطقه بسته شود گفت : برای حل این مشکل و آغاز ساخت پل بدآب شفت 20میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
محمدعلی نجفی افزود: با اشاره به اینکه  پل بداب یکی از مناطق پرتردد و گردشگریست که مسافران برای رفتن به امامزادگان ابراهیم و اسحاق باید از این منطقه عبور کنند اضافه کرد : ساخت این پل باید در اسرع وقت از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آغاز شود و منتظر تخصیص بودجه نباشند.
محمد علی نجفی همچنین در ادامه سفر خود با خانواده شهیدان شمس و علیزاده در روستای چوبر و شهر شفت دیدار کرد و گفت : حضور در جمع خانواده های معظم شهدا را سعادت و توفیقی برای خود می دانم.
استاندار گیلان صبح امروز همچنین در نشست بررسی مسائل و مشکلات منطقه امامزاده اسحاق بر ضرورت توسعه ی گردشگری مذهبی در این منطقه تأکید کرد و گفت: در اجرای فاز نخست طرح هادی که شامل کف سازی و دیوارچینی بازارچه این منطقه است و بخش اعظم آن محقق شده و از سال 93 تاکنون بیش از 800 میلیون تومان هزینه شده است.
وی به آسفالت مناسب مسیر امامزاده اسحاق شفت هم اشاره کرد و گفت : 600 متر از آسفالت منتهی به حرم نیز باقی مانده که بنیاد مسکن پس از عملیات اجرایی حرم آن را اجرا می کند .
استاندار با اشاره به گازرسانی به منطقه امامزاده اسحاق افزود: با توجه به اینکه مسیر گازرسانی به این منطقه از سدلاسک عبور می کند و مشکلات زیست محیطی در آن منطقه وجود دارد امیدواریم با رفع موانع زیست محیطی شاهد گازرسانی به این منطقه نیز باشیم.
محمدعلی نجفی  با اشاره به کاهش سطح آب چشمه برای تأمین آب این روستا گفت : با شناسایی 2 چشمه ی جدید، تأمین آب روستا نیز تقویت می شود که با توجه به اهمیت موضوع با جدیت باید از طریق آب روستایی اقدام شود.
وی افزود: در خصوص ایجاد سامانه شبکه ی دفع فاضلاب این منطقه نیز همانند اقدامی که در امامزاده ابراهیم انجام شد باید عملیات اجرایی آغاز شود و مشکلی در تأمین اعتبار وجود ندارد. 
استاندار گیلان همچنین به لزوم دیواره سازی محوطه ی حرم امامزاده اسحاق نیز تأکید کرد و گفت : با توجه به اینکه برآورد هزینه ی این کار حدود 4 میلیارد تومان است کمیته ای به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مدیران دستگاههای مربوطه تشکیل می شود.
وی همچنین درخصوص عدم مدیریت پسماند و وجود زباله در بخش های مختلف شهرستان تذکر جدی داد و گفت : تاکنون اقدامی جدی در این خصوص در شهرستان شکل نگرفته که باید فرهنگ سازی شود .
فرماندار شفت نیز با اشاره به اینکه امسال فاز نخست فاضلاب روستای امامزاده ابراهیم(ع) به بهره برداری رسید افزود : در تلاش هستیم  تا فاز دوم این پروژه در دهه فجر آماده بهره برداری شود.
وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به امامزاده اسحاق (ع) با اعتبار اولیه 300 میلیون تومان توسط آب و فاضلاب روستایی اجرایی خواهد شد تصریح کرد : طرح جمع آوری فاضلاب این روستای سیاحتی و زیارتی از جمله مشکلاتی است که باید حل شود.
وی با اشاره به اینکه آسفالت 600 متر از محدوده اطراف بقعه امامزاده اسحاق(ع) توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام خواهد شد افزود : در راستای اجرای طرح هادی این روستا تا کنون 800 میلیون تومان در این روستای گردشگری هزینه شده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه توسعه راه های گردشگری در بهبود وضعیت اقتصادی شهرستان شفت موثر است افزود : طرح اتصال راه امامزادگان ابراهیم و اسحاق(ع) از مطالبات زایران و اهالی منطقه است که باید در دستور کار قرار گیرد.


نظر شما