شناسهٔ خبر: 20908036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قبل از خطبه های نماز جمعه ورامین مطرح شد؛

تاکید بر مشارکت مردمی در تامین امنیت شرق تهران

ورامین- رئیس پلیس امنیت شرق استان تهران گفت: پلیس برای برقراری امنیت در شرق تهران نیاز به مشارکت بالای مردمی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمود پارسا پیش از خطبه های نماز جمعه ورامین طی سخنانی گفت: امنیت امروز جامعه ما در دنیا مثال زدنی است، فرزندان شما در مجموعه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی دست در دست هم داده و موضوعات پیچیده را حل می کنند، شکی نیست که این امنیت حاصل تلاش عزیزان در سپاه پاسداران، ارتش، وزارت اطلاعات و نیروهای مقتدر انتظامی است و نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور پهناور اسلامیدر تمامی مرزهای خشکی و دریایی و شهرها به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

وی رویکرد نیروی انتظامی را افزایش مشارکت مردم در تامین امنیت دانست و افزود: پلیس جدا از مردم نبوده و نیست و جزو پیکره مردم است و همواره در برابر دشمنان نظم و امنیت این مردم ایستاده است، سابقه جنگ سخت دشمن را همه به خوبی می دانیم، اما امروز دشمنان سعی می کنند با جنگ نرم اعتقادات مردم و جوانان را تضعیف کنند و باید در این زمینه مراقب بود، امروز دغدغه مردم و در راس آن ها مقام معظم رهبری جوانان هستند.

رئیس پلیس امنیت شرق استان تهران سامانه ۱۹۷ و ۱۱۰ را مصداق هایی برای افزایش مشارکت مردم در امنیت دانست و گفت: ایجاد ارتباط بین مردم و پلیس به صورت مستقیم و بیان نظرات و پیشنهادات مردم تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد پلیس دارد و در این رابطه فرماندهی انتظامی شرق استان تهران هر ۲ هفته یک بار ملاقات چهره به چهره با مردم دارد.

وی سپس به حوزه اماکن عمومی و نظارت بر آن ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: همکاری کامل اصناف و بازاریان و اتحادیه ها با نیروی انتظامی و اداره نظارت بر اماکن عمومی در جهت رعایت ضوابط و مقررات قانونی و پیش گیری از سرقت بسیار اهمیت دارد.

پارسا رعایت ضوابط و شرایط انتظامی، ترافیکی و اخلاقی را بسیار پر اهمیت دانست و گفت: باید افراد دارای صلاحیت در واحدهای صنفی به کار گرفته شوند، اخلاق و شئونات اسلامی در واحدهای صنفی رعایت شود، عرضه مواد دخانی در واحدهای صنفی فاقد پروانه غیر قانونی است.

وی گفت: برخی اوقات دیده می شود، که عده ای تا ساعات پایانی شب در خیابان ها با موتور سیکلت پرسه زده و ایجاد نا امنی می کنند، که پلیس به شدت با این اقدامات برخورد خواهد کرد.

نظر شما