شناسهٔ خبر: 20908009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس هواشناسی:

رعد و برق و رگبار پراکنده باران در نقاط مختلف استان بوشهر

بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وقوع رعد و برق و رگبار پراکنده باران در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مطابق انتظار در بعدازظهر و ابتدای غروب روز گذشته رعد و برق به همراه رگبار پراکنده باران در قسمت‌هایی از شهرستان‌های دشتی، دشتستان و تنگستان گزارش شد.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی جوی نشان‌دهنده تداوم این ناپایداری جوی طی امروز و فردا در برخی نقاط استان، عمدتاً در قسمت‌هایی از شرق و جنوب استان و طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب به‌صورت وقوع رعد و برق، رگبار پراکنده باران و در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: برای ساعات آینده آسمان استان قسمتی ابری همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و طی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب خصوصاً در نیمه شرقی و برخی نواحی جنوبی استان رعد و برق، گاهی رگبار باران به همراه وزش تندباد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و در بعد ازظهر تا اوایل شب ۱۲ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری جوی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی خاطرنشان کرد: طی این مدت ارتفاع موج دریا نیز بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و طی ساعاتی از بعدازظهر و شب گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

نظر شما