شناسهٔ خبر: 20908001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سد آبسرده پروژه‎ای زیربنایی در بروجرد است

خبرگزاری صداوسیما

استاندار لرستان در حاشیه بازدید از سد آبسرده بروجرد اظهار داشت: سد آبسرده پروژه‎ای زیر بنایی است که در سه حوزه تامین آب شرب شهری، کشاورزی و گردشگری نقش بسیار تاثیرگذاری ایفا می‎کند.

صاحب‌خبر -
استاندار لرستان گفت: سد آبسرده یکی از پروژه های زیر بنایی و تاثیرگذار در توسعه و پیشرفت شهرستان بروجرد است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز لرستان، هوشنگ بازوند در حاشیه بازدید از سد آبسرده بروجرد اظهار داشت: سد آبسرده پروژهای زیر بنایی است که در سه حوزه تامین آب شرب شهری، کشاورزی و گردشگری نقش بسیار تاثیرگذاری ایفا میکند.

وی بیان کرد: تخصیص بخشی از آب سد آبسرده به حوزه آب شرب شهری موجب تامین آب پایدار برای بروجرد شده و چالشهای آبی این شهرستان را برطرف می‎‎کند.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: با بهرهبرداری از سد آبسرده و تحت پوشش قرار دادن بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی بروجرد شاهد رونق کشاورزی در این شهرستان خواهیم بود.

بازوند با اشاره به ظرفیتهای عظیم گردشگری موجود در شهرستان بروجرد ادامه داد: بهرهبرداری از سد آبسرده ظرفیت دیگری را به پتانسیلهای گردشگری بروجرد اضافه می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: پس از واگذاری پروژه سد آبسرده به شرکت جهاد نصر حمزه و در آغاز فعالیت این شرکت از پیمانکار خواستیم که به منظور جبران عقب ماندگی در افتتاح این سد، اجرای پروژه در سه شیفت کاری ادامه یابد که این مهم محقق شد.

استاندار لرستان تاکید کرد: با توجه به برنامه زمانبندی تعریف شده برای احداث و تکمیل پروژه سد آبسرده، در صورتی که مشکلات مالی و اجتماعی پیش روی آن برطرف شوند، این پروژه در بهمن ماه سال 98 به بهرهبرداری میرسد و میتواند، جبرانی برای عقبماندگیها در احداث آن باشد.

بازوند تاکید کرد: بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده این پروژه در هر ماه کاری باید بین دو تا دو و نیم درصد پیشرفت کاری داشته باشد، تا در زمان وعده داده شده به بهرهبرداری برسد که با تداوم روند کنونی اجرای این مهم محقق میشود.

وی تصریح کرد: البته ما نیز باید با کمک نمایندگان مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بستر را برای حل مشکلات احتمالی پیش روی این پروژه عظیم فراهم کنیم. همچنین فرماندار بروجرد باید مشکلات اجتماعی این پروژه را در دستور کار قرار داده و نسبت به رفع آنها اقدام کند.

استاندار لرستان اظهار داشت: در این راستا باید اراضی قرار گرفته در مسیر پروژه که نیازمند تملک هستند، تعیین تکلیف شوند و کار با سرعت قابل قبولی پیش رود.

بازوند حل و فصل مسائل اجتماعی پیش روی پروژه سد آبسرده را ضرورتی انکارناپذیر خواند و خاطر نشان کرد: باید نگرانی ساکنان منطقه در خصوص تملک اراضی آنها برطرف و بستر برای استفاده از اهرم همراهی و همکاری اهالی روستاهای منطقه آبسرده فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه سد آبسرده یکی از پروژههای اولویتدار استان لرستان است، عنوان کرد: با تحقق برنامه زمانبندی اعلام شده برای این پروژه، بهرهبرداری از آن در بهمن 98 دور از ذهن نبوده و کار دشواری نیست.

نظر شما