شناسهٔ خبر: 20907998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصر فروشی السیسی/ این بار سه قطعه از خاک مصر را به نام امیر کویت زد

تهران- ایرنا- عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر با صدور حکمی سه قطعه از خاک استان الشرقیه این کشور را به شیخ جابر الاحمد الصباح امیر کویت در معامله ای مانند معامله با شهروندان مصری واگذار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزجمعه شبکه خبری یورونیوز عربی ، به نظر می رسد این معامله نتیجه سفر السیسی رئیس جمهوری مصر به کویت در 7 مه (17 اردیبهشت) باشد که دو کشور بر تقویت همکاری در زمینه های مختلف توافق کردند.
این حکم که در روزنامه رسمی مصر منتشر شد پس از مدت کمتر از یک سال از صدور حکم مشابه رئیس جمهوری مصر در اکتبر2016 در خصوص معامله با شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین صورت گرفت که با وی هم مانند یک فرد مصری رفتار شد و براساس آن اراضی و ویلاهایی در خلیج نعمت در شهر شرم الشیخ را به شاه بحرین واگذار کرد.
این دو حکم بیانگر این واقعیت است که رئیس جمهوری مصر که در آوریل (اردیبهشت) گذشته با واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر واقع در دریای سرخ به عربستان درمقابل وعده ریاض به ارائه کمک مالی به ارزش 20میلیارد دلار به عربستان امتیاز داده و با اعتراض شدید محافل مصری مواجه شد.
این حکم ریاستی بیانگر تلاش زیاد رژیم مصر برای جذب سرمایه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به این کشور را که سال ها از بحران شدید اقتصادی ناشی از ضعف تولید، واردات زیاد و فروپاشی قدرت خرید مصری ها در سایه اوضاع امنیتی بی ثبات رنج می برد، است.
مصر بیشترین میزان تورم را طی 30 سال گذشته داشته به طوری که میزان تورم در این کشور در ژوئیه گذشته 33 درصد افزایش یافته است.
ولید بن طلال شاهزاده عربستانی اوایل این ماه از سرمایه گذاری های جدید خود بالغ بر800 میلیون دلار برای توسعه منطقه ییلاقی فورسیزن در شرم الشیخ برای تبدیل آن به بزرگترین منطقه سیاحتی جهان خبر داد.
حمایت کشورهای عرب خلیج فارس از السیسی بیش از20 میلیار دلار از زمان سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر در ژوئن 2013 می باشد.
عربستان مقام اول کشورهای عربی سرمایه گذاری کننده در مصر را با 2.2میلیارد دلار سرمایه دارد که در مقایسه با سال قبل 46 درصد افزایش روبروست.
خاورم** 1453 ** 1064
مترجم: آمنه دهقان.

انتهای پیام /*

نظر شما