شناسهٔ خبر: 20907945 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و سوریه

نايب‌رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران كه در صدر هياتي تجاري به دمشق سفركرده با وزير اقتصاد سوريه ديدار و گفت‌وگو كرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در اين ديدار، سامرالخليل، وزير اقتصاد و تجارت خارجي سوريه گفت: ما به قدمت، وزن و نقش اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران در پيشبرد اقتصاد ايران واقف هستيم؛ اميدواريم اين تجربه و موقعيت ويژه اتاق ايران، به كمك بخش خصوصي و حمايت از توسعه تعاملات دو كشور بيايد و بتوانيم مراودات و همكاري‌هاي اقتصادي را هم به تناسب روابط نزديك و برادرانه سياسي ارتقا دهيم.

حسين سلاح ورزي نايب‌رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران نيز ضمن ابراز خرسندي از روند بوجود آمدن ثبات و امنيت در سوريه به تشكيل ستاد ويژه‌اي در اتاق براي توسعه همكاري‌هاي اقتصادي اشاره كرد و افزود: در صورت مشخص شدن و اعلام نيازهاي تجاري فوري و فهرست پروژه‌هايي كه نياز به بازسازي و احداث دارند، اتاق ايران با استفاده از ظرفيت تشكل‌ها، اتاق‌هاي استاني و شركت‌هاي توانمند ايراني، حداكثر تلاش خود را در جهت تأمين اين نيازمندي‌ها بعمل خواهد آورد.

سلاح‌ورزي در اين ديدار از وزير اقتصاد سوريه خواست كه علاوه بر تعيين و معرفي نماينده ويژه‌اي براي پيگيري امور، دستورات و پيگيري لازم در راستاي اجراي دقيق و كامل توافق تجارت آزاد بين دو كشور را به عمل آورد.

سامر الخليل نيز ابراز اميدواري كرد كه بزودي به همراه هيات بزرگي براي توسعه روابط اقتصادي و همكاري با بخش خصوصي به تهران سفر كند.

نايب‌رئيس اتاق ايران در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از موفقيت‌هاي اخير دولت سوريه در مبارزه با تكفيري‌ها و گسترش ثبات و امنيت در اين كشور ابراز اميدواري كرد كه هرچه سريع‌تر زمينه آرامش همه مردم سوريه و ثبات در اين كشور فراهم شود.

نايب‌رئيس اتاق ايران در صدر هياتي تجاري به دعوت وزير اقتصاد سوريه و براي افتتاح پنجاه و نهمين نمايشگاه بين‌المللي دمشق به اين شهر سفركرده است.

 

نظر شما