شناسهٔ خبر: 20907922 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآن: جامعه قرآنی باید حلال مشکلات باشد

مشهد- ایرنا- دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: نباید فقط به برگزاری مسابقات بسنده کنیم بلکه جامعه قرآنی باید حلال مشکلات جامعه نیز باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حمید محمدی روز جمعه در مراسم آغاز بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن بخش برادران بنیاد شهید و امور ایثارگران در مشهد افزود: نباید در مقابل کفر و تکفیر کوتاه آمد زیرا خدا با ما است و باید خودبزرگ بینی موحدانه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در صد سال اخیر در هر جای صحنه بین المللی ظلمی ایجاد شده آمریکا به عنوان یکی از نقش آفرینان اصلی حضور داشته، افزود: شهید حججی با اقدام مستقیم آمریکا جان خود را از دست داد.
وی اظهار کرد: آمریکا قافیه را باخته بود و با بمباران منطقه پشتیبانی از رزمندگان را از بین برد و باعث شهادت آنها شد.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: شهید حججی آبروی اسلام شد و حقانیت ایران و مظلومیت شهدا را به جهان نشان داد و در مسیر فروپاشی داعش حرکت کرد.
حجت الاسلام محمدی افزود: تمام کسانی که تحت لوای قرآن هستند از نظر قرآن حیات جاودانه دارند و شهدا نیز مصداقی از آنها هستند که با تاسی از قرآن حیاتی جاودانه گرفته اند.

*حضور 150 حافظ قرآن در جامعه ایثارگری
مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز گفت: جامعه ایثارگری کشور 470 قاری ممتاز، یکصد و 50 حافظ قرآن و 700 آموزگار و پایگاه قرآنی دارد.
حسینعلی بیات افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران یک هزار و 350 مدرسه شاهد در سطح کشور دارد که با توجه به تاکید بر مفاهیم و اصول قرآنی ظرفیت بالایی در این خصوص وجود دارد و مسئولان بنیاد شهید نیز توجه ویژه ای به ترویج فرهنگ قرآنی دارند.
بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر در بخش برادران امروز در مشهد آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7495/7507/5132
خبرنگاران: حسین عباسی،مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

انتهای پیام /*

نظر شما