شناسهٔ خبر: 20907904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طی ۴ سال گذشته انجام شد؛

سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی قم

قم - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم از انعقاد ۴۵۶ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۵ هزار میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی استان قم طی ۴ سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر طیبی‌نژاد در بازدید از واحدهای صنعتی به همراه اعضای کمیته بزرگداشت ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: بیش از ۹۶ درصد از واحدهای صنعتی استان قم، واحدهای کوچک بوده و به شدت نیازمند حمایت و رفع موانع تولید هستند.

وی با اشاره به توسعه شهرک‌های صنعتی استان قم به ویژه محمودآباد، شکوهیه و سلفچگان، از آغاز واگذاری زمین در شهرک الغدیر خبر داد و گفت: تأمین آب و برق شهرک‌های صنعتی همواره از مشکلات و دغدغه‌های جدی بوده که اقدام‌های موثری در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه در حوزه صنایع کوچک، پنج خوشه صنعتی در دولت یازدهم در قم ایجاد شده است، افزود: خوشه‌های کسب و کار کفش و دمپایی، مبلمان، فرش دستباف، سوهان و شیرینی و سنگ، خوشه‌های تشکیل شده هستند که مورد حمایت قرار گرفته و برای توسعه، پیشرفت، صادرات و برندسازی هرکدام برنامه ریزی جدی انجام شده است.

طیبی‌نژاد حضور سرمایه گذاران و استقبال از استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی قم در سال‌های گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و توضیح داد: در مدت ۴ سال گذشته و دولت یازدهم تعداد ۴۵۶ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۵ هزار میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شد.

گفتنی است، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

نظر شما