شناسهٔ خبر: 20907899 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد؛

ضرورت تغییر فرآیند یاددهی و یادگیری در آموزش و پرورش

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مهدی نوید ادهم، جمعه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی نوجوان خوارزمی در مشهد گفت: در دوران جدید با پیشرفت علم، تکنولوژی، فراگیری اینترنت و شبکه های اجتماعی شاهد تغییر در روند یادگیری در دانش آموزان هستیم.
وی با بیان اینکه در گذشته محور یادگیری، معلم و کلاس درس برای دانش آموز بود، اظهار کرد: اما امروز محیط یادگیری است که بر روند علم آموزی و دانش افزایی دانش آموزان اثر دارد.
وی ادامه داد: امروزه دیگر معلم ، کلاس و فضای مدرسه محور یاددهنده به دانش آموز نیست بلکه دانش آموزان از محیط و فضای نوین دانش را فرا می گیرند.
نید ادهم اظهار کرد: بنابراین باید با توجه به این نکته ظریف و محوری اقدام به ایجاد تغییر در فرآیند های یاددهی و یادگیری نمود و در چنین وضعیتی است که معلم باید تسهیل کننده یادگیری باشد.
وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش باید بستر، زمینه و شرایط یادگیری برای دانش آموزان باید فراهم شود، افزود: در حال حاضر افرادی که انگیزه بیشتر برای یادگیری و تلاش بیشتر بهمراه هدفمندی در زندگی دارند به دانش و توانمندی های بیشتری خواهند رسید.
سومین دوره جشنواره علمی پژوهشی نوجوان خوارزمی ویژه دانش آموزان دوره متوسطه اول با شرکت 293 دانش آموز دختر و پسر از سراسر کشور از 25 مرداد ماه جاری در مشهد آغاز شده است.
در پایان این مراسم از تمبر یادبود جشنواره نوجوان خوارزمی رونمایی شد.
7496/5132
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

انتهای پیام /*

نظر شما