شناسهٔ خبر: 20907829 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

جشنواره تئاتر ارسباران بین المللی می شود

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران از سال‌های آینده به‌ صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، محمد محمدپور عصر روز پنجشنبه در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با اشاره به اینکه به حضور در بین اهری‌ها و هنرمندان افتخار می‌کنم، اظهارکرد: شهرستان اهر شهرستانی با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی است.
وی افزود: این روزها با بازگشت غرورآفرین و افتخارآمیز آزادگان به میهن اسلامی مزین بوده و این عزیزان با تحمل ملامت‌ها و سختی‌ها از خاک کشور و ملت ایران دفاع کردند.
محمدپور با بیان اینکه آزادگان سند افتخار ملت ایران هستند، ادامه داد: آزادگان دوران دفاع مقدس که با تحمل دوران اسارت و شکنجه‌های نیروهای بعثی عراق از میهنمان دفاع کردند و ما امروز می‌گوییم که شما آزادگان افتخار ملت هستید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران یکی از رویدادهای مهم فرهنگی و هنری استان و کشور است، اظهارکرد: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با استقبال بی‌نظیر هنرمندان قدم در مسیر تعالی گذاشته است.
وی اضافه کرد: خلاقانه‌ترین اقدامات هنری هنرمندان که در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به کار گرفته‌شده تئاتر کوتاه است که در کمترین زمان پیام خود را به مخاطب می‌رساند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واگذاری امور به مردم است، اظهارکرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی با تصدی‌گری مخالف بوده و یکی از سیاست‌هایی که آن را دنبال می‌کنیم واگذاری امور به مردم و هنرمندان و انجمن‌ها و مؤسسه های فرهنگی و هنری است.
وی در پایان با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران باید در تقویم فرهنگی کشور ثبت شود، خاطرنشان کرد: اگر حمایت‌ها به‌صورت مستمر از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ادامه داشته باشد به یقین در آینده‌ای نزدیک به جایگاه اصلی خود دست می‌یابد.
دبیر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران یکی از اقدامات خوب یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارسباران را واگذاری دبیری این جشنواره به شهرستان اهر عنوان و یادآوری کرد: با تصمیم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی دبیری جشنواره به اهری‌ها واگذار شد و این تصمیم به‌منزله شکستن سنت تمرکزگرایی است.
احمد رجب پور اعلام کرد: این دوره از جشنواره با ارسال 200 اثر از 23 استان به دبیرخانه دائمی این جشنواره برگزار شد.
وی افزود: پس از بازبینی توسط هیئت‌داوران بازبین، تنها 23 اثر از 11 استان و 14 شهرستان توانستند به یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر راه یابند.
دبیر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با انتقاد از بی‌توجهی رسانه ملی به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران، گفت: با اینکه نامه‌ای به صداوسیما نوشتیم ولی تنها یک دقیقه به این رویداد ملی پرداخت شد.
رجب پور اضافه کرد: تنها سؤالی که از مسئولان صداوسیما داریم این است که آیا منطقه‌ای که مقام معظم رهبری منطقه شجاعت می‌دانند، در رسانه ملی سهمی ندارد؟
معاون فرماندار اهر نیز در ادامه آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران، اظهار کرد: شهرستان اهر زادگاه میرزا طاهر قراجه داغی بنیانگذار هنر نمایشی ایران است شهرستانی که به داشتن مفاخر مفتخر است.
مدد سمندری با قدردانی از تلاش های دست اندرکاران جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران، ادامه داد: شهرستان اهر در حالی از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران میزبانی می کند که امکانات اندکی دارد ولی سطح برگزاری بسیار خوب است.
معاون فرماندار اهر با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با علاقه ای که هنرمندان دارند برگزار می‌شود، گفت: ما نیز در کنار هنرمندان برای اختصاص بودجه جهت تامین نیازهای این جشنواره تلاش می کنیم.
وی احداث خانه تئاتر و محل استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را در شهرستان ضروری دانست و اظهار کرد: با احداث خانه تئاتر و امکانات زیر بنایی بخش عمده ای از مشکلات هنرمندان این عرصه حل می‌شود
یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران از ۲۲ تا ۲۶ مردادماه در اهر برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما