شناسهٔ خبر: 20907716 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

با حضور رئیس مجلس خبرگان رهبری:

بزرگداشت شهید حججی و مدافعان حرم در قم برگزار شد

حوزه/مراسم بزرگداشت شهید محسن حججی و شهدای مدافع حرم در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این مراسم پنجشنبه شب، در شبستان امام خمینی(ره) و با حضورآیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، امیرآبادی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، مدیران و مسئولان استانی و با حضور پدر و مادر و همسر و فرزند شهید حججی، برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید حمید میرباقری در این مراسم شهید حججی را مصداق بارز الگوی جهاد و مقاومت در مسیر الی الله و شهادت را الگویی از احیاء فرهنگ جهاد و مقاومت دانست که خداوند متعال برای آن پاداش بزرگی برای آن قرار داده است، عنوان کرد.
این سخنران گفت: ناهنجاری فرهنگی اساس دغدغه‌های شهید حججی را شکل داده بود و کتاب و کتاب‌خوانی محور منتخب شهید حججی برای مقابله با هجوم فرهنگی بود.
وی ادامه داد: اهل بیت در مسیر احیای امر الهی از تمام موجودیت خود برای دین خدا  بهره برده‌اند و به تاریخ آموخته است که اهل بیت (ع) در احیاء امر الهی از هیچ تلاش و هزینه‌ای فروگذار نفرموده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین  میرباقری خاطرنشان کرد: از خود گذشتگی اساس صیانت از دین مبین اسلام است که ایثار و مقاومت میراث دوباره احیای شده از سوی شهید حججی است که از اساس انقلاب و نظام اسلامی صیانت می‌کند، حقیقتی که از سوی شهدای دفاع حق علیه باطل برای انقلاب اسلامی ایران به یادگار مانده است.
وی با بیان این که خون شهدا صیانت کننده دین خدا در طول تاریخ است، اظهار داشت: شهید حججی الگوی تقابل با دشمن وحشی همچون با داعش را به آنان که تصور می‌کردند با این دشمن می‌توان با ادبیاتی دیگر مواجه شد، آموخت.
این سخنران افزود: شهید حججی نشان داد که اگر سپاه اسلام در برابر چنین دشمنی کرنش نشان می‌داد سایه امنیت از داخل مرزهای نظام اسلامی ایران برداشته می‌شد و دشمن به داخل مرزها نفوذ می‌کرد.
خاطرنشان می شود: در پایان این مراسم پرچم متبرک آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها توسط، تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم به خانواده شهید حججی اهدا شد.
انتهای پیام// 15/ 313

نظر شما