شناسهٔ خبر: 20907660 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر شرکت دانش بنیان تاکید کرد:

شرکتهای دانش بنیان با چالش بازاریابی و معرفی محصولات مواجه هستند

مدیر بازرگانی یک شرکت دانش‌بنیان گفت: شرکت های دانش بنیان با چالش بازاریابی و معرفی محصولات خود در جامعه و بازار روبرو هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، بابک رشیدی در پنجمین مجمع اقتصاد فناوری نانو گفت: در ابتدا انواع مدل‌ها را برای ثبت شرکت بررسی کردیم، اما تنها مدل آرمان‌گرایانه را مدل تعاونی دیدیم.

وی افزود: اما بعد از ثبت و فعالیت متوجه شدیم که این مدل کارآمد نیست و فضای انگیزشی برای نیروها در مدل‌های دیگر بیشتر است. ازآنجایی‌که شرکت دانش‌بنیان به دنبال خلق نوآوری است و خیلی به دنبال کسب سود و یافتن بازارهای فروش مستعد نیست.

رشیدی خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان با چالش بازاریابی و معرفی محصولات خود در جامعه و بازار روبرو هستند. بر همین اساس ما در ابتدا از نیروهای باتجربه و توانمند برای بازاریابی جذب کردیم، اما به دلیل همسان نبودن نظرات بخش بازرگانی و اعضای شرکت، به این نتیجه رسیدیم که دیدگاه بازرگانی و فروش را برای اعضا آموزش دهیم.

صالحی، کارگزار تبادل فناوری یک شرکت دانش بنیان نیز در این جلسه، در رابطه با رقیب قدرتمند چینی در بازار محصولات ایران گفت: این معضلی است که تمام صنعت با آن روبرو است، اما به دلیل کیفیت بالای محصولات تولیدی این شرکت و خدمات پس از فروش و آموزش اپراتوری دستگاه‌ها و دانش فنی در تولید رنگ‌های خاص،‌ منجر به باقی ماندن شرکت در عرصه‌ رقابت با محصولات چینی شده است.

نظر شما