شناسهٔ خبر: 20907446 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمله با شمشیر سامورایی به یکی از نیرو‌های امنیتی مقر دولت تایوان+ عکس

یک شهروند چینی با شمشیر سامورایی به یکی از نیرو‌های امنیتی مقابل ساختمان ریاست دولت تایوان حمله کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  مسئولان امنیتی تایوان از حمله یک شهروند چینی با شمشیر سامورایی به یکی از نیرو‌های امنیتی مقابل ساختمان ریاست دولت این جزیره خبر دادند.

 بر اساس گزارش‌ها، این فرد با شمشیری که از موزه تاریخ سرقت کرده بود می‌خواست به نیرو‌های امنیتی حمله کند.

ساختمان ریاست دولت تایوان محل استقرار تسای اینگ ون، رئیس دولت این جزیره در تایپه قرار دارد. پس از روی کار آمدن رئیس جدید تایوان و مخالفت وی با موضع چین بر سر اینکه تایوان بخشی از «چین واحد» است مناسبات تایپه با پکن رو به سردی گرائید.

در حالی که جزیره تایوان مدعی دموکراسی مستقل است پکن آن را به عنوان بخشی از قلمروی خود می‌داند که قرار است به آن دوباره بپیوندد.

یک نیروی پلیس تایوان در موزه تاریخ این جزیره که نخواست نامش فاش شود گفت:«عامل حمله پس از شکستن محفظه شیشه‌ای شمشیر سامورایی را سرقت کرد.»

وی با اشاره به پرچم چین که در کوله پشتی وی بود گفت: «فرد حمله کننده قصد داشت با حمل پرچم چین اهداف سیاسی خود را بیان کند.»

الکس هوانگ سخنگوی دفتر ریاست تایوان گفت:«این فرد با نام «لو» پس از مقاومت نیرو‌های پلیس که مانع از ورود او شده بودند یکی از آنان را از ناحیه گردن مجروح کرد.»

هم‌اکنون پلیس در حال بازجویی از اوست.

این در حالی است که پیشتر نیز حوادثی مشابه در اطراف دفتر ریاست تایوان روی داده است. در نوامبر ۲۰۱۴ یک شهروند تایوانی در اعتراض به سیاست‌های بهداشتی و درمانی با خودرو خود را به یکی از ورودی‌های ساختمان ریاست دولت کوبید.

در ژانویه ۲۰۱۴ نیز فردی دیگر در اعتراض به تصمیمات مقامات قضائی علیه همسر سابقش، با کامیون پس از عبور از بخش بازرسی وارد ورودی اصلی شد.

انتهای پیام/

حمله با سلاح سرد به مقر دولت تایوان

نظر شما