شناسهٔ خبر: 20907033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید روزانه 45 تن شیر در شهرستان خلخال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال از تولید روزانه 45 تن شیر در شهرستان خلخال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هادی ذبیحی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال افزود: روزانه حدود 45 تن شیر در شهرستان خلخال تولید می شود که سقف آن در سال به 16 هزار تن می‌رسد.

وی گفت: 30 واحد صنعتی دامداری گاو شیری در شهرستان خلخال فعال است و 15 واحد نیمه صنعتی نیز درزمینه تولید شیر فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال یکی از اهداف مهم وازرت جهاد کشاورزی کشور را حمایت از دامداران و روستائیان در راستای افزایش محصولات تولیدی درجهت رونق اقتصادی آنان عنوان کرد و ادامه داد: در چند سال گذشته با فن‌آوری‌های علمی وزارت جهاد و مطالعات و موفقیت در زمینه توزیع اسپرم تعیین جنسیت شده در بین دامداران و گاوداری‌های صنعتی شهرستان موجب افزایش تعداد دام‌های ماده در دامداری‌ها شده که به افزایش شیر و گوشت تولیدی انجامیده است.

ذبیحی تصریح کرد: دراین روش اسپرم تعیین جنسیت شده هلندی و هلشتاین با نظارت جهاد کشاورزی شهرستان خلخال و دامپزشکی شهرستان در واحد‌های دامداری فعال شهرستان خلخال استفاده و تلقیح مصنوعی انجام گرفته که در پی موفقیت طرح، علاوه بر افزایش شیر تولیدی، سرعت رشد دام‌ها و سلامت دام‌ها را نیز به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: ماده زایی دام‌ها صرفه اقتصادی بالایی برای دامداران دارد زیرا افزایش شیردهی در روز در مقایسه با خوراک مصرفی دام‌ها در دامداری‌های سنتی با دام‌های بومی از مزیت‌های این روش جدید به شمار می‌آید.

وی از رضایت دامداران شهرستان خلخال از این طرح جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این طرح همچنان با نظارت جهاد شهرستان و دامپزشکی ادامه خواهد یافت.

 

انتهای پیام/ح

فعالیت 30 واحد صنعتی گاو شیری در شهرستان خلخال

 

نظر شما