شناسهٔ خبر: 20906641 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چند گروه موسیقی عرب، جشنواره ای در برلین را تحریم کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیمابه نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» ؛ موسیقی دانانی از مصر، سوریه و تونس به سبب نقش رژیم صهیونیستی در تامین مالی برخی از هنرمندان جشنواره موسیقی پاپ برلین، از شرکت در این جشنواره خودداری کردند. این در حالی است که کلاوس لِدِرِر که نظارت بر نهاد فرهنگی شهر برلین را به عهده دارد روز سه شنبه گفت:«درخواست تحریم این جشنواره با خبرهای جعلی درباره حمایت مالی اسرائیل، منزجر کننده است.»

برگزار کنندگان جشنواره برلین اینکه اسرائیل یکی از برگزار کنندگان یا تامین کنندگان مالی این رویداد سه روزه است، تکذیب کرده است.
برگزار کنندگان این مراسم اعلام کردند: «جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل بر هنرمندان عرب شرکت کننده در جشنواره، فشار زیادی وارد می کند.»
شاخه «جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» که اسرائیل را هدف قرار داده با گروههای موسیقی عرب در تماس بوده است.
بانک DAB مستقر در مونیخ، سال گذشته حساب های «جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» را در برلین مسدود کرد زیرا فعالیت این حساب بانکی مقررات ضد تبعیض در فرانسه را نقض کرده بود.
دولت آلمان، مسئولان شهر برلین، اتحادیه اروپا و طرف های دیگر، در فهرست تامین کنندگان مالی این جشنواره قرار دارند. سفارت اسرائیل،
هزینه های سفر این موسیقی دانان را تامین کرده است. مسئولان برگزاری این جشنواره اعلام کردند اسرائیل پانصد یورو برای سفر هنرمندان اسرائیلی پرداخت کرده است.
میشائیل مولر شهردار برلین از «حزب سوسیال دموکرات» به سئوالات جروزالم پست پاسخ نداد. مولر امسال به سبب بی توجهی به یهود ستیزی نظام ایران، حزب الله و فلسطینی ها علیه اسرائیل در مونیخ، با انتقادهایی روبرو شده است.
برگزار کنندگان این جشنواره در واکنش به لغو حضور چند گروه موسیقی اعلام کردند:«ما معتقدیم این گفتمان و گفتگو تنها راه رسیدگی به مناقشه ها در جهان است. ما به عنوان هنرمند، مسئولیت ایجاد شبکه هایی را داریم که فراتر از مرزها باشند و این شبکه ها باید چنین زمانی که ما اختلاف دیدگاه داریم، تشکیل شوند.»
این جشنواره در روزهای بیست و سوم تا بیست و پنجم اوت برپا می شود و در آن، بیش از هفتاد کنسرت برگزار خواهد شد.

نظر شما