شناسهٔ خبر: 20902691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

نگاهی خلاصه به برنامه های «امیر حاتمی» در وزارت دفاع

امیر حاتمی، گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت دفاع، روز پنجشنبه ۲۶ مرداد، افزایش موشک‌های بالستیک و کروز و همچنین حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران را از جمله برنامه‌های خود اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
نگاهی خلاصه به برنامه های «امیر حاتمی» در وزارت دفاع 
 
به گزارش پارسینه، درجلسه روز پنجشنبه مجلس، مخالفان و موافقان وزرای پیشنهادی جهاد کشاورزی، دادگستری و دفاع سخن گفتند و این وزیران نیز از خود دفاع کردند. این در حالی بود که در این جلسه، هیچ نماینده ای در مخالفت با وزیر پیشنهادی دفاع سخن نگفت.

امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر پیشنهادی دفاع، نیز اعلام کرد که افزایش قدرت موشکی در زمینه‌های بالستیک و کروز و پدافند هوایی از جمله‌ برنامه‌های او است و «انعقاد قراردادهای پرهزینه نظامی و تبدیل منطقه به انبار سلاح و مهمات» و «بودجه پایین دفاعی» ایران در مقایسه با کشورهای منطقه را از جمله چالش‌های وزارت دفاع دانست. وی همچنین افزود: امیدوارم عاملان شهادت شهید حججی زودتر پاسخ قاطع نیروهای مسلح را بگیرند

برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع کشور در حالی مطرح شد که دولت آمریکا، با نگاه خصمانه پیش از این تأکید کرده بود که برنامه موشکی ایران و همچنین فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران نقض روح توافق هسته‌ای است چرا که بر پایه این توافق، ایران قرار بوده که در ایجاد صلح و ثبات در منطقه و در سطح جهانی مشارکت کند.

برزگر در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع:

ایران از عمق استراتژیک و قدرت دفاعی بالایی برخوردار است/ بهترین تجهیزات نظامی را دراختیار داریم

نماینده سلماس در مجلس با بیان اینکه ما بهترین تجهیزات نظامی را دراختیار داریم، گفت: ایران بین کشورهای منطقه کمترین بودجه دفاعی را دارد، ولی از عمق استراتژیک و قدرت دفاعی بالایی برخوردار است.

امیرآبادی در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

امیر حاتمی با بیش از ۳۰ سال خدمت در نیروهای مسلح همواره خود را سرباز ولایت می‌داند/ وزیر پیشنهادی دفاع شناخت کاملی نسبت به این وزارتخانه دارد

نماینده قم در مجلس با بیان اینکه امیر حاتمی با بیش از ۳۰ سال خدمت در نیروهای مسلح همواره خود را سرباز ولایت دانسته است، گفت: وزیر پیشنهادی دفاع به امور این وزارتخانه کاملاً مسلط است و شناخت کاملی دارد.

رحیمی جهان آبادی در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع:

رأی یکدست و متحد نمایندگان به امیر حاتمی پشتوانه دیپلماسی کشور است

نماینده تربت جام در مجلس با اشاره به تجارب امیر حاتمی در معاونت بین‌الملل ارتش گفت: رأی یکدست و متحد نمایندگان به وزیر پیشنهادی دفاع، پشتوانه دیپلماسی کشور است.

قاضی‌زاده هاشمی در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع:

پاسداران بسیاری حامی وزیر پیشنهادی دفاع هستند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: دوستان متعددی از پاسداران با من تماس گرفتند تا در موافقت با امیر سرتیپ حاتمی به عنوان برادر ارتشی‌شان صحبت کنم. 
وزیر پیشنهادی دفاع با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید در آمریکا علیه ایران گفت که «حمایت‌های خود را از جبهه مقاومت و رکن اساسی آن یعنی نیروی قدس سپاه و سرلشکر سلیمانی پیگیری خواهیم کرد».در همین حال، امیر حسین قاضی زاده، نماینده مشهد در مجلس، اعلام کرد که وزارت دفاع ایران تامین کننده تجهیزات نظامی «محور مقاومت» است.
 

علیرضا آوایی، وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت دادگستری، نیز در جلسه روز پنجشنبه مجلس گفت که برای «سامان دادن» به اختلافات بین قوا تلاش خواهد کرد.

به گفته وی، علاوه بر اختیارات رهبر انقلاب، وزارت دادگستری نیز وظیفه حل اختلاف بین قوا را دارد و «در صورتی که این ساز و کار به درستی قرار گیرد نه تنها اصطکاک فرو خواهد نشست بلکه به توانمندی جمهوری اسلامی خواهد افزود».
 

آمارهای حجتی درباره تولید محصولات کشاورزی و کاهش مصرف آب

در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، نمایندگان مخالف مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود را مطرح کردند.محمود حجتی نیز گفت که افزایش امنیت غذایی، توسعه بهره وری و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی در چهار سال گذشته «به خوبی دنبال شد».

وی همچنین اعلام کرد که واردات محصولات غذایی در چهار سال گذشته کاهش یافته و ۹۰ درصد نیاز محصولات غذایی و کشاورزی مورد نیاز هم در داخل ایران تولید می‌شود.سخنان آقای حجتی در حالی بیان شد که براساس گفته‌های بسیاری از کارشناسان، برخی از طرح های مشهور به «خودکفایی» محصولات کشاورزی باعث از بین رفتن منابع آب ایران شده است.

سخنان وی درباره کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی نیز درحالی است که بر اساس آمارها، به طور متوسط در همه سالیان گذشته بیش از ۸۰ درصد مصرف آب در ایران مربوط به بخش کشاورزی می‌شود.همچنین بر اساس آمارهای نهادهایی مانند کمیته ملی آبیاری و زهکشی، راندمان آبیاری در ایران حدود ۳۵ درصد است که این راندمان از کشورهای همسایه ایران نیز کمتر است.

براساس این آمار، راندمان آبیاری به طور متوسط در کشور ترکیه ۴۰ درصد و در کشوری مانند لیبی ۶۰ درصد است.در همین حال،‌ قرار است جلسه بعدی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت حسن روحانی روز شنبه آینده برگزار شود.

نظر شما