شناسهٔ خبر: 20900310 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

آناج گزارش می‌دهد؛

اختتامیه هفته چهارم در تقابل برندگان/ طلسم فولادی برای گسترش می‌شکند؟!

در آخرین دیدار هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، تیم گسترش فولاد تبریز در زمین فولاد خوزستان، قهرمان دو دوره این رقابت‌ها به میدان می‌رود.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی آناج: پرونده دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر فوتبال موسوم به جام خلیج همیشه فارس فردا جمعه - 27 مرداد ماه - با انجام 3 بازی در شهرهای مشهد، رشت و اهواز بسته می‌شود که دیدار فولاد خوزستان و گسترش فولاد تبریز حسن ختام بازی‌های این هفته خواهد بود.

این مسابقه راس ساعت 20:30 در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار خواهد شد و قضاوت آن را گروه داوری سید رضا مهدوی به عنوان داور وسط و بابک داوری، جلیل شعرانی و وحید صالحی به عنوان کمک‌‌های اول و دوم و داور چهارم بر عهده دارند. ضمن اینکه خداداد افشاریان به عنوان ناظر بازی حضور خواهد داشت.

تقابل برندگان در زورآزمایی فولادین

گسترش فولاد که لیگ هفدهم را با شکست‌های سنگین در برابر تیم‌های پارس جنوبی جم و ذوب‌آهن آغاز کرده بود، در هفته سوم این رقابت‌ها موفق شد میهمانش سپیدرود رشت را با یک گل مغلوب کرده و ضمن اینکه اولین 3 امتیاز فصل را به حسابش واریز نمود، انتقادات را نیز تا حدودی از خود دور ساخت. البته گسترشی‌ها با چاشنی شانس این امتیازات را کسب کردند چراکه در ثانیه‌های واپسین و روی یک پرتاب اوت به گل برتری دست یافتند.

در آن سو، فولاد خوزستان قهرمان دو دوره این رقابت‌ها، فصل را با شکست 2 بر صفر در خانه پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی آغاز کرد و در ادامه با وجود اینکه در هفته دوم در دیداری خانگی برابر نفت تهران با تساوی یک بر یک متوقف شد اما پیروزی 2 بر یک در هفته سوم در زمین سیاه جامگان مشهد موجب شد تا آنها همچون رقیب فردای خود اولین برد را در سومین بازی دشت کرده و اینگونه گام به دیدار چهارم خود می‌گذارند.

با این تفاسیر، دو تیم درحالی برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد که شاگردان سید سیروس پورموسوی در تیم فولاد خوزستان با 4 امتیاز در رده دهم قرار گرفته‌اند و گسترش فولاد با 3 امتیاز دو پله پایین‌تر از این تیم در مکان دوازدهم ایستاده است؛ لذا با توجه به همسایگی تقریبی دو تیم در جدول از بازی این دو تیم می‌توان به عنوان یک جدال حساس و 6 امتیازی یاد کرد.
 


 

انگیزه شخصی لوکا برابر تیم سابق

لوکا بوناچیچ که یکی از مربیان خارجی سابقه‌دار در فوتبال کشورمان به حساب می‌آید، در لیگ نهم هدایت فولاد خوزستان را برعهده داشت اما عمر حضور این مربی روی نیمکت تیم خوزستانی تا نیم فصل قد نداد و لوکا پس از نتایج ضعیفی که در هفته‌های ابتدایی با فولاد گرفت خیلی زود مسند سرمربیگری این تیم را به مجید جلالی تحویل داد.

حال سرمربی آبی و زرد پوشان تبریز در برابر تیمی قرار می‌گیرد که بدترین دوران مربیگری خود را در فوتبال ایران با این تیم تجربه کرده است و بدون‌شک لوکا انگیزه فراوانی برای اثبات توانایی‌های خود در برابر فولاد خواهد داشت؛ علاوه بر آن، وی تلاش می‌کند تا با کسب امتیاز در مصاف فردا تیم خود را روی نوار موفقیت قرار دهد.

نکته جالب دیگر از جدال فولادین هفته این است که فولاد و گسترش فولاد در ترکیب تیم‌هایشان بازیکن مشترکی ندارند و به عبارتی دیگر هیچ کدام از بازیکنان دو تیم سابقه پوشیدن پیراهن تیم مقابل را در کارنامه ندارد. با این وجود، رضا خالقی‌فر و علیرضا نقی‌زاده از گسترش فولاد و رحیم زهیوی و ایمان مبعلی از فولاد یاران شاخص دو تیم هستند.

طلسم فولادی برای گسترش می‌شکند؟!

تیم‌های فولاد خوزستان و گسترش فولاد تبریز تاکنون 8 بار در رقابت‌های لیگ برتر رودرروی هم قرار گرفته‌اند که حاصل این تقابل‌ها، 2 پیروزی برای فولاد، یک پیروزی برای گسترش فولاد و 5 تساوی بوده است.

طی این بازی‌ها 16 بار توپ از خط دروازه‌های دو تیم عبور کرده که در این بین سهم گلزنی نمایندگان اهواز و تبریز به صورت مساوی تقسیم شده است. 
 


نتایج کامل این دیدارها به شرح زیر می‌باشد:

لیگ سیزدهم: فولاد 1 - 1 گسترش فولاد/ گسترش فولاد 0 - 1 فولاد

لیگ چهاردهم: فولاد 1 - 0 گسترش فولاد/ گسترش فولاد 3 - 1 فولاد

لیگ پانزدهم: گسترش فولاد 1 - 1 فولاد/ فولاد 1 - 1 گسترش فولاد

لیگ شانزدهم: گسترش فولاد 0 - 0 فولاد/ فولاد 2 - 2 گسترش فولاد

نکاتی از تقابل‌های دو تیم:

 

* گسترش فولاد در لیگ برتر فوتبال تاکنون موفق به شکست فولاد در اهواز نشده است و به عبارتی دیگر فولاد در اهواز برابر گسترش فولاد شکست‌ناپذیر بوده است.

* 4 دیدار اخیر دو تیم در لیگ برتر با تقسیم امتیاز همراه بوده است؛ آخرین تقابل آنها در هفته بیست و دوم فصل گذشته در اهواز برگزار شد و گسترش فولاد که 2 بار از میزبان خود پیش افتاده بود، نتوانست برتری خود را حفظ کند و در نهایت مقابل میزبانش با تساوی 2 بر 2 متوقف شد.

* فولاد خاطره خوشی از رویارویی با گسترش فولاد دارد چراکه نماینده اهواز سه فصل پیش دومین قهرمانی خود را در لیگ برتر با پیروزی یک بر صفر در خانه این تیم تبریزی برپا کرد.

افزدونی است؛ دو تیم برای دیدار فردا بازیکن محرومی ندارند اما مهرداد قنبری و مسعود ابراهیم‌زاده مصدومان گسترش فولاد هستند که در این بین قنبری به طور حتم در این بازی غائب خواهد بود ولی حضور ابراهیم‌زاده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ترکیب احتمالی:

فولاد خوزستان: حامد لک، فرزاد جعفری (ایوب والی)، عبدالله کرمی، هادی حبیبی‌نژاد، احمد عبدالله‌زاده، مهرداد هدایتیان (علی اصغر عاشوری)، فرشاد جان‌فزا، ایمان مبعلی، میلاد بدرقه، رضا دهقان (رحیم زهیوی) و عبدالله ناصری.
سرمربی: سید سیروس پورموسوی
 

 

گسترش فولاد تبریز: فرناندو دخسوس، دراگان ژارکوویچ، احمدرضا زنده روح، محمد امین حاج‌محمدی، میلاد فخرالدینی، کاخبر کاکاشویلی، آندرانیک تیموریان، علیرضا نقی‌زاده، رضا خالقی‌فر، علیرضا چراغعلی، و یوسف سیدی (پیمان بابایی).
سرمربی: لوکا بوناچیچ
 

 

نظر شما