شناسهٔ خبر: 20900001 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز برداشت عسل از 20 هزار کندوی زنبورستان های نیشابور

مشهد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: برداشت عسل از 20 هزار کلنی 200 زنبورستان این شهرستان در چند روز اخیر آغاز شد که پیش بینی می شود امسال 120 تن عسل به ارزش 45 میلیارد ریال از این سطح برداشت شود.

صاحب‌خبر -

محمدعلی فرهمندراد روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پارسال 127 تن عسل در این شهرستان تولید شده بود، گفت:‌ زنبورداری در این شهرستان از نظر کمی و کیفی رشد و توسعه خوبی یافته و اکنون بیش از 300 نفر به صورت مستقیم به این حرفه مشغول هستند که خدمات دهی به آنها در قالب یک واحد تعاونی زنبورداری ساماندهی شده است.
وی افزود: شهرستان نیشابور به سبب داشتن مناطق کوهستانی و اقلیم مناسب و وجود گیاهان دارویی از جمله گون، آویشن، کاکوتی و اسطوخودوس، استعداد بالایی برای زنبورداری و تولید عسل دارد.
فرهمند راد با اشاره به فواید پرورش زنبور عسل در گرده افشانی مراتع، باغ ها و عرصه های زراعی و در نتیجه افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و حفظ محیط زیست، گفت: علاوه بر عسل محصولات با ارزشی نظیر موم، بره موم، گرده گل، ژله رویال و زهر زنبور عسل از دیگر فرآورده های زنبور عسل است که در صنایع دارویی، بهداشتی و غذایی کاربرد زیادی دارد.
وی افزود: شغل زنبورداری بیشترین همسویی را با اقتصاد مقاومتی دارد زیرا علاوه بر اینکه وابستگی به خارج ندارد و می تواند ارزآوری و اشتغال مناسبی را ایجاد کند.
شهرستان نیشابور در 135 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: سعید صفارائی **‌ انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
9869/5132

انتهای پیام /*

نظر شما