شناسهٔ خبر: 20891983 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

روی خط خبر

صاحب‌خبر -

نجفی، شهردار منتخب تهران:
جلسه با قالیباف
در فضایی دوستانه برگزار شد
شهروند| کاندیدای نهایی شهرداری تهران که دیروز دیداری با محمدباقر قالیباف، شهردار فعلی تهران داشت، درباره این دیدار گفت: «این جلسه در فضایی دوستانه برگزار شد.»
محمدعلی نجفی در کانال تلگرامی خود درباره دیدار خود با قالیباف نوشت: «تصمیم گرفتیم هفته آینده جلساتی با مسئولان اصلی شهرداری برگزار کنیم تا مقدمات انتقال تجارب و ... فراهم شود.»
در جلسه 2 ساعته نجفی و قالیباف
چه گذشت؟
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی شهردار تهران در مورد جزییات دیدار قالیباف و نجفی توضیحاتی ارایه کرد.
به گزارش ایسنا، شهرام گیل‌آبادی در مورد جزییات دیدار ظهر دیروز محمدعلی نجفی و قالیباف گفت: «دیدار نجفی گزینه منتخب شهرداری تهران با محمدباقر قالیباف در دفتر کار شهردار تهران برگزار و 2ساعت به طول انجامید.»
او با بیان این‌که موضوعات مختلفی درباره مدیریت شهر تهران، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت، ادامه داد: «در پایان قالیباف اعلام کرد که برای انتقال تجربیات خود به شهردار آینده آمادگی دارد و پس از 2ساعت این دیدار پایان یافت.»

ابقای 2 معاون رئیس‌جمهوری
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری و شهیدی، رئیس بنیاد شهید
و امور ایثارگران شدند
شهروند|  رئیس‌جمهوری دیروز سورنا ستاری را به‌عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و محمدعلی شهیدی را به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرد.
در متن انتصاب ستاری به معاونت علمی رئیس‌جمهوری آمده است: «به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات جنابعالی به موجب این حکم به‌عنوان «معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری» منصوب می‌شوید. توفیق شما را در خدمت به نظام اسلامی و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم. حسن روحانی.»

مراسم نامگذاری بزرگراه آیت‌الله‌ هاشمی روز جمعه برگزار می‌شود
ایلنا|  مراسم تغییر نام بزرگراه نیایش به نام آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی روز جمعه برگزار می‌شود.
پیش از این قرار بود این مراسم روز تولد مرحوم آیت‌الله یعنی ۳شهریور برگزار شود، اما تصاویری از تابلوهای بزرگراه‌ که به اسم آیت‌الله تغییر کرده بود، پیش از برگزاری مراسم رونمایی، در فضای مجازی پخش شد.
مجتبی شاکری، عضو شورای چهارم و رئیس کمیسیون نامگذاری این شورا در این‌باره گفت: «قرار بود مراسم نامگذاری روز سالگرد تولد آیت‌الله انجام شود، اما فکر می‌کنم با توجه به این‌که دوره کار شهرداری و شورای کنونی تا پایان مرداد است، شهرداری زودتر اقدام کرده است و احتمال می‌دهم به همین دلیل تابلوها نصب شده‌ است.»
او با اشاره به این‌که مراسم نامگذاری روز جمعه برگزار خواهد شد، ادامه داد: «تصویب و تغییر نام معابر و بزرگراه‌ها بر عهده شورای شهر است و در اجرا و مراسم رونمایی نقشی ندارد و اجرا برعهده شهرداری است.»

28 مرداد صورت می‌گیرد
اعطای جایزه مریم میرزاخانی
 به زنان نخبه کشور
شهروند| همایش نخستین دوره جایزه زنان در علم، شنبه ۲۸ مرداد، در سالن قلم کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر علوم، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و تعدادی از مقامات برجسته کشور برگزار می‌شود.
«الهه حجازی»، مشاور وزیر علوم در امور زنان در نشست خبری این جایزه به نحوه شکل‌‌گیری آن اشاره کرد و گفت: «ایده جایزه زنان در علم، با پیشنهاد دکتر اکرم قدیمی، در دومین جلسه شورای سیاست‌‌گذاری امور زنان و خانواده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شد. با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته که نشان‌دهنده فعالیت‌های مثبت و مفید زنان عضو هیأت‌علمی دانشگاه‌هاست؛ جایزه زنان در علم، سهم آنان در حوزه‌های علمی کشور را هر دو‌سال یک‌بار رصد و به جامعه معرفی می‌کند تا از آنها تقدیر شود.»
او ادامه داد: «درحال حاضر حدود ۱۷‌درصد اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌های کشور را زنان تشکیل می‌دهند. هدف مجموعه ما این است که با شناسایی و معرفی پژوهشگران برگزیده که تولیدکننده دانش واقعی هستند، فرصت‌های بیشتری برای ارتقای پژوهشگران زن
 فراهم کنیم.»
حجازی به شیوه‌نامه تدوین و شاخص‌های ارزیابی این جایزه اشاره کرد و گفت: «شاخص‌های ارزیابی در سه بخش اصلی شامل انتشارات (مقاله، کتاب) (۴۰ امتیاز)، طرح و دستاوردهای پژوهشی و فناورانه (۳۰ امتیاز)، فعالیت‌های توسعه و ترویج علم (۳۰ امتیاز) است. هرکدام از بخش‌ها، به زیرشاخه‌های مختلفی تقسیم شدند.  »

نظر شما