شناسهٔ خبر: 20891016 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

بازار چند صد میلیاردی در انتظار شرکت‌های دانش بنیان لیزر

صاحب‌خبر -
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بازاری چند صد میلیاردی در انتظار شرکت‌های دانش بنیان حوزه لیزر است.
به گزارش مهر، سورنا ستاری در مراسم گشایش نخستین مرکز نوآوری لیزر ایران اظهارداشت: در حوزه لیزر شاهد اتفاقات بسیار خوبی در کشور بودیم و نهاد‌های مختلف همچون سازمان انرژی اتمی حمایت‌های خوبی را از این بخش به عمل آوردند. به طوری که می توان گفت ایران در بخش‌های مختلف این دانش صاحب سبک است البته نیاز به پیشرفت در بخش‌هایی همچون تجاری سازی محصولات در این عرصه وجود دارد.
ستاری ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان با حضور نیروی جوان در حال ثروت آفرینی در این حوزه هستند و همان طور که در این مرکز هم مشاهده کردیم این شرکت‌ها در حوزهای مختلف لیزر همچون تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، پژوهش سراهای دانش آموزی، شرکت‌های خلاق در بحث بازی‌های لیزر و صنعتی مشغول فعالیت هستند.وی عنوان کرد: مشکلات دریافت مجوزها خصوصا در بخش تجهیزات پزشکی یکی از موانع در این حوزه است که با هماهنگی‌های لازم در حال رفع آن هستیم که نو بودن این دانش را می‌توان دلیل وجود این مشکل دانست.
دکتر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی هم در این مراسم به ضرورت فرهنگ سازی حوزه لیزر در دوران دانش آموزی تاکید کرد و گفت: بهمن علمی در کشور در حال شکل گیری است.
وی افزود: با کمک معاونت علمی موفق شدیم تجربیات متراکم و اندوخته شده در کشور را در قالب‌هایی همچون استارتاپ و مراکز نوآوری شتاب دهیم تا این دستاوردها و تجربه‌ها تبدیل به محصولاتی شود و در جامعه به فروش رسد. صالحی گفت: هر سال نسبت به گذشته شاهد رشد مضاعفی در تولیدات و محصولات دانش بنیان هستیم که این رشد خطی نیست. در همین مرکز نوآوری لیزر فعالیت‌های نوآورانه بسیاری انجام شده تا دانش آموزان با این فناوری از مقاطع پایه آشنا شوند که این مسئله تحولی عظیم را در کشور ایجاد می کند.وی اظهار داشت: ?شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر هستند که فعالیت این شرکت‌ها در حوزه تولید محصولات بومی لیزر است.

نظر شما