شناسهٔ خبر: 20882316 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جمهوری مالی خواستار اتحاد در مقابل تروریسم شد

71129

رئیس جمهوری مالی در سفری به بورکینافاسو که پس از حملات تروریستی در دو کشور انجام شد، از کشورهای منطقه ساحل آفریقا خواست تا در مقابل افراط گرایان و تروریسم متحد باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابراهیم بوباکار کیتا، رئیس جمهوری مالی در حال حاضر مدیر "گروه پنج ساحل" است که ائتلافی از پنج کشور منطقه ساحل محسوب می‌شود و از اقدامات برای مقابله با تروریسم در منطقه حمایت می‌کنند.

وی در بیانیه‌ای برای رسانه‌ها در کاخ ریاست جمهوری در واگادوگو، بورکینافاسو در کنار "روش مارک کریستیان کابوره"، رئیس جمهوری این کشور گفت: گروه پنج ساحل باید برای مقابله با تروریسم متحد باشد. ما نباید تسلیم شویم. آنها نمی‌توانند ما را بترسانند. آنها نمی‌توانند موفق شوند.

روز یکشنبه، 18 تن شامل هشت خارجی در رستورانی ترکیه‌ای در واگادوگو با اصابت گلوله کشته شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

این رستوران در 200 متری هتل و کافه‌ای واقع شده که در ژانویه 2016 نیز مورد حمله قرار گرفت و در آن 30 کشته و 71 تن زخمی شدند. بسیاری از قربانیان حمله خارجی بودند. این حمله را گروه "القاعده در مغرب اسلامی" برعهده گرفت.

روز دوشنبه، مردان مسلح دو پایگاه سازمان ملل در مالی را مورد حمله قرار داده و یک صلح بان، یک مقاطعه کار و هفت غیرنظامی را کشتند.

ائتلاف گروه پنج ساحل شامل بورکینافاسو، جمهوری چاد، مالی، موریتانی و نیجر است.

انتهای پیام

نظر شما