شناسهٔ خبر: 20882216 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ستاد توسعه فرهنگ | لینک خبر

مروری به نشست صمیمانه معاون علمی و فناوری و اصحاب رسانه،

مجالی برای هم‌اندیشی پیرامون فرهنگ‌سازی و ترویج اقتصاد دانش‌بنیان

صاحب‌خبر -

نشست صمیمی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و اصحاب رسانه، فرصتی فراهم کرد تا در محفلی دوستانه دغدغه‌ها، تجربه‌ها و نکته‌های اثرگذار و مهمی از سوی هر دو طرف در تحقق فرهنگ‌سازی حوزه علم و فناوری مطرح شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به رسم هر سال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فرصت را غنیمت شمرد تا بار دیگر از فعالان رسانه‌ به عنوان بازوی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی علم و فناوری در فضایی خودمانی دعوت کند تا گرد هم بیایند. شب گذشته مجال خوبی بود تا دیداری صمیمی از جنس تعامل، هم‌اندیشی و گفت‌وگو آن هم در حوزه فناوری شکل بگیرد.

این نشست صمیمانه که به همت مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری در پاس‌داشت همیاری و همراهی خبرنگاران حوزه علم و فناوری برگزار شده بود، اصحاب رسانه‌ها ضمن دیدار با با معاون علمی و فناوری در این نشست حضور یافتند.

رسانه‌ای‌ها این بار در فضایی صمیمی و فارغ از فضای کار، چهره‌به چهره با سورنا ستاری و دیگر معاونانی که در این محفل حضور داشتند به گفت و گو نشستند.

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری نیز از یکایک حاضران در این نشست قدردانی کرد و با تأکید بر جایگاه رفیع رسانه در فرهنگ‌سازی و ترویج اقتصاد دانش‌بنیان، همنشین همکاران رسانه‌ای خود شد.

این محفل علاوه بر آن‌که ایجاد زمینه بررسی چالش‌ها و خواست‌های هر دو طرف را فراهم کرد، موجب شد رسانه‌ای‌ها بار با یکدیگر دیداری تازه کنند و از تجربه‌هایشان بگویند. طیف گسترده‌ اصحاب رسانه‌ چند نسل گوناگون از جمله رسانه‌ای‌های کهنه‌کاری چون حجت‌الاسلام دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات، متقیان مدیرمسوول ایسنا تا رسانه‌های شنیداری و دیداری و همچنین رسانه‌های نوظهور در این جمع حضور داشتند. حضوری که به گپ و گفت‌هایی میان طیف‌های گوناگون فعال در عرصه خبر منجر شد تا شاید به تدریج زمینه تبادل بیش‌تر نگاه‌ها و انسجام اندیشه در ترویج و اطلاع‌رسانی حوزه علم و فناوری را به دنبال داشته باشد.

این نشست صمیمی مهمانان دیگری نیز داشت. از جمله معاونین، مشاورین، مدیران کل معاونت علمی و فناوری در جمع رسانه‌ای‌ها حضور داشتند و با مدیران مسوول، سردبیران، خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری ها و برنامه سازان برنامه های علمی صدا و سیما گفت وگو کردند.


نظر شما