شناسهٔ خبر: 20872700 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

چین: این بازی دو سر باخت است

- همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: اگر آمریکا تحقیقات خود بر روی اینکه آیا چین فناوری ایالات متحده را به سرقت برده را شروع کند، نتیجه باخت - باخت خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر به نقل از شینهوا، دولت چین بار دیگر از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواست تا از دامن زدن به جنگ تجاری میان دو کشور خوددداری کند؛ اخیرا دولت ترامپ دستور داده تحقیقاتی انجام شود تا مشخص شود آیا چین در حال سرقت فناوری آمریکا است یا خیر.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: رئیس جمهور آمریکا به دنبال صدور فرمان جدید برای تحقیق در مورد سرقت چین از فناوری و مالکیت معنوی آمریکا است.

این مقام چینی تصریح کرد: آینده و برنده‌ای برای این جنگ تجاری برای دو طرف متصور نیست و دو کشور بازنده خواهند بود و همانطور که قبلا تاکید کرده‌ایم، طبیعت روابط تجاری چین و آمریکا یک سود متقابل و یک بازی برد - برد است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: با درنظر گرفتن اهمیت روابط چین و آمریکا، چین خواهان اقدامات مشترک با آمریکا برای حفظ روابط اقتصادی پایدار، سالم و توسعه باثبات با حفظ احترام، برابری و منفعت متقابل است.

همچنین اجرای این تصمیم با بهره بردن از قانون توازن مجدد تجاری با چین می‌تواند زمینه‌ساز جنگ تجاری باشد و تنش‌ها را بویژه بر سر حقوق مالکیت معنوی افزایش دهد.

بر همین اساس، اگر این تحقیقات آمریکا شروع شود، واشنگتن می‌تواند به دنبال راه چاره در داخل و خارج از سازمان جهانی تجارت باشد.

نظر شما