شناسهٔ خبر: 20866120 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کپی برداری، چالش جدید معماران /برخی مهندسان آشنایی به مباحث مختلف قانون اساسی ندارند

رئیس انجمن کارفرمایی طراحی معماری و دکوراسیون گفت: اکثر طراحان به دنبال محصولات جدید و فناوری های نوین هستند ولی بیشتر محصولات آنها کپی است.

صاحب‌خبر -

کپی برداری چالش جدید معماران /برخی مهندسان آشنایی به مباحث مختلف قانون اساسی ندارندبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم سید مراد رئیس انجمن کارفرمایی طراحی معماری و دکوراسیون ساختمان شهر تهران در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با اشاره به اینکه تا به امروز استقبال بسیار خوبی  از این نمایشگاه انجام شده، گفت: در حال حاضر صنعت ساختمان با برخی از چالش ها روبه رو است و اکثر جامعه طراحان به دنبال محصولات جدید و فناوری های نوین هستند ولی تا به امروز اتفاق خاصی در این بخش نیافتاده و بیشتر محصولات کپی بوده و ما در این حوزه بسیار عقب هستیم.

 وی در ادامه افزود: استقبال و بازدید زیاد از نمایشگاه صنعت ساختمان نشانگر آن است که این صنعت در حال رشد بوده و با وجود رکود در این حوزه هنوز بخش هایی از این مجموعه پویا هستند.

 رئیس انجمن کارفرمایی طراحی  معماری و دکوراسیون ساختمان شهر تهران با بیان اینکه رکود در صنعت ساختمان باعث بروز مشکلات فراوان در صنعت معماری شده، گفت: بدلیل تورم موجود در بخش مسکن، سعی کرده ایم که با مدیریت جدید مسائلی که برای معماران این حوزه ایجاد شده  را برطرف نماییم.

 سید مراد در ادامه توضیح داد: در حال حاضر بیش از دو و نیم میلیون واحد خالی از سکنه در کشور وجود دارد و ما نیز بیش از ظرفیت موجود تولید داشته، بدون آنکه بتوانیم مدیریت آنها را برعهده بگیریم.

 وی اظهار داشت: مسکن مهری که در کشور ساخته شده  هیچ نفعی برای کشور نداشته است.

 راه اندازی سامانه ملی معماران

 رئیس انجمن کارفرمایی طراحی  معماری و دکوراسیون ساختمان شهر تهران با اشاره به اینکه با ایجاد این انجمن بستر خوبی را برای معماران و طراحان ساختمان فراهم کرده ، گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای این انجمن راه اندازی سامانه ملی معماران و طراحان است که تمامی فضای آن دارای یک شناسنامه هویتی در کار خواهند شد.

 وی توضیح داد: با استفاده از این سامانه مردم می توانند برای طراحی و دکوراسیون خانه خود نمونه های اعضا را نگاه و انتخاب کنند.

برخی مهندسان هیچ آشنایی به مباحث مختلف قانون اساسی ندارند

 در ادامه این مراسم منصور کارشناس ارشد دفتر مقررات ملی ساختمان با اشاره به ارائه ترویج قوانین و مقررات مربوط به ساختمان ، گفت: متأسفانه بسیاری از مهندسان و ذی نفعان هیچ آشنایی به مباحث مختلف قانون اساسی ندارند و ما سعی کرده ایم با راه اندازی این دفتر و ایجاد کارگاه های آموزشی برخی از مباحث مقررات ملی ساختمان را آموزش دهیم.

 انتهای پیام/

نظر شما