شناسهٔ خبر: 20865711 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

استعفای مشاوران اقتصادی ترامپ به دلیل حوادث شارلوتسویل

سه تن از مشاوران اقتصادی رئیس جمهور آمریکا به دلیل خودداری ترامپ از محکوم کردن اقدامات سفید پوستان افراطی در حوادث شهر شارلوتسویل از مقام خود استعفا دادند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری مهر: روسای شرکت های کامپیوتری اینتل، داروسازی مِرک، و شرکت تولید و پخش لباس های ورزشی «آندر آرمور» ( Under Armour) که به عنوان مشاوران اقتصادی در «شورای مشورتی تولیدات آمریکایی» حضور داشتند از حضور در این نهاد مشورتی استعفا دادند.

روسای این سه شرکت که در امور اقتصادی به «دونالد ترامپ» مشورت می دادند دلیل این کار خود را خودداری ترامپ از محکوم کردن اقدامات سفیدپوستان افراطی در ماجرای اعتراضات شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیا اعلام کرده اند.

اقدام ترامپ در محکوم نکردن اقدامات سفیدپوستان افراطی موجب شده تا شخصیت های داخلی و خارجی زیادی از وی انتقاد کنند.

روز شنبه تجمع نژادپرستانه در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیا بر اثر حمله فردی که با خودرو شخصی به داخل جمعیت هجوم برد، به خشونت کشیده شد. در این درگیری ها یک نفر بر اثر اصابت خودرو و ۲ نفر هم بر اثر سرنگونی بالگرد پلیس کشته شدند. در این میان، حدود ۳۰ نفر هم زخمی شدند.

در همین رابطه دادستانی ویرجینیا در بیانیه ای اعلام کرد: ترامپ مسئول اقدامات نژادپرستانه در آمریکاست زیرا رئیس جمهوری آمریکا مستقیما و به صراحت اقدامات نژادپرستان را محکوم نکرد.

نظر شما